سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماندگاری

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با تاکید بر این که مسئولان همواره رفتار و اقدامات خود را مورد محاسبه قرار دهند، اظهار داشت: مسئولان نسبت به ارزیابی عملکرد منصوبان خود اهتمام داشته باشند تا متوجه شوند آیا آن ها را در جایگاه صحیحی قرار داده اند یا خیر.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در جمع سوگواران حسینی(ع) هیئت رزمندگان اسلام در مجتمع امام خمینی(ره) قم، با اشاره به اینکه هرکسی که باور به محاسبه اعمال در روز قیامت نداشته باشد جهنمی خواهد بود، اظهار داشت: حساب روز قیامت قطعی و همگانی است و بر این اساس تمام لحظات، نعمت ها، نگاه ها، صحبت ها و اعمال انسان محاسبه می شود.

وی با بیان این که در آیات قرآن کریم تصریح شده انسان ها باور نمی کنند خداوند اعمال را ذره ذره مورد محاسبه قرار می دهد، تصریح کرد: شهدا، معادباور بودند و به محاسبه اعمال روز قیامت اعتقاد داشتند.

رئیس  هیئت مدیره موسسه  روایت سیره شهدا با اشاره به این که انسان با زیر پا گذاشتن مورچه از روی عمد نیز باید پاسخگو باشد، گفت: مردم با آن چه که خداوند به آن ها اعطا کرده است سه گونه رفتار می کنند؛ یک گروه با داده های الهی به مقابله با خداوند می پردازند؛ نظیر افرادی که با چشمان خود نگاه به نامحرمان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که گروه دوم با داده های خداوند به معامله با ذات باری تعالی می پردازند، ابراز داشت: این گونه افراد اعمال مستحب را انجام می دهند تا از خداوند پاداش بگیرند.  

*جوانان اهل معاشقه با خداوند هستند

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به این که گروه سوم با آن چه خداوند به آن ها اعطا کرده است معاشقه می کنند، تصریح کرد: این افراد با نگاه محاسبه ای برای خداوند اعمال انجام نمی دهند؛ جوانان بیشترین افرادی هستند که با خداوند معاشقه می کنند و افراد مسن بیشتر با خداوند معامله می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر این که شهدا با خداوند معاشقه کردند، ابراز داشت: شهدا به والدین خود احترام می گذاشتند و از آن ها می خواستند برای رسیدن به شهادت دعا کنند.

*حرص و طمع در دوران پیری

وی با بیان این که فرصت معاشقه با خداوند در دوران جوانی میسر است، گفت: حرص و طمع و وابستگی به دنیا در دوران سالخوردگی بیشتر است و به همین دلیل انسان در دوران جوانی باید با خداوند معاشقه کند.  

رئیس هیئت مدیره موسسه سیره شهدا با تاکید بر لزوم حفظ مشارطه، مراقبه و محاسبه اعمال برای جوانان، اظهار داشت: مشارطه بدین معنا است که جوانان شرط بگذارند در انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت به مخلوقات کوتاهی نکنند و در صورت تخطی، صدقه کنار بگذارند.      

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر این که حیف نیست جوانان برای امام حسین(ع) سینه بزنند، اما نماز صبح آن ها قضا، نماز ظهر و مغرب نیز مورد سهل انگاری قرار بگیرد، تصریح کرد: جوانان نذر کنند که هرگاه در انجام واجبات سهل انگاری کردند، خود را جریمه کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این که خدمت به مخلوقات کمتر از خادمی امام رضا(ع) نیست، گفت: برخی افراد علاقه دارند خادم امام رضا(ع) باشند و کفش های زائران را مرتب کنند؛ همه ایرانیان از محبان حضرت رضا(ع) هستند و حال که خدمت به آستان قدس رضوی محدود است، بیاییم با خدمت به خلق خدا و مرتب کردن کفش والدین و دوستان خادمی کنیم.  

رئیس  هیئت مدیره موسسه سیره شهدا با بیان این که شهدا همواره مراقب بودند تا گناه نکنند، ابراز داشت: همچنین شهدا مراقب اعمال یکدیگر نیز بودند که گناهی از آن ها سر نزند.

*غیرت جوانان به مقابله با بدحجابی بپردازد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر این که جوانان اجازه ندهند برخی بانوان بد حجاب  در جامعه حضور داشته باشند، گفت: جوانان با مهربانی و محبت به بی حیایی برخی خواهران خود تذکر دهند.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) مبنی بر اینکه پیش از خواب به محاسبه اعمال و رفتار روزانه خود بپردازید، تصریح کرد: نقل شده است، شهید باکری یک مرتبه در شب به دلیل منصوب کردن فردی ناتوان در حفظ اموال بیت المال گریه می کرد و خود را مقصر می دانست. 

*مسئولان عملکرد خود را ارزیابی کنند

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با تاکید بر اینکه مسئولان همواره رفتار و اقدامات خود را مورد محاسبه قرار دهند، اظهار داشت: مسئولان نسبت به ارزیابی عملکرد منصوبان خود اهتمام داشته باشند تا متوجه شوند آیا آن ها را در جایگاه صحیحی قرار داده اند یا خیر.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان با اشاره به اینکه افراد برای خداوند و مجالس امام حسین(ع) هر قدر خرج کنند کم است، خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را در این راه داده اند و ما به محاسبه مالی در این زمینه بپردازیم؟

انتهای پیام/313 /33

     

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha