سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماندگاری

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با تاکید بر این که پیروی از ولایت سبب حفاظت ما از انحراف و سقوط در دنیا و آخرت می شود، ابراز داشت: امروز کسانی که همراه ولایت نیستند در حال سقوط هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شامگاه یکشنبه در جمع سوگواران حسینی(ع) هیئت رزمندگان اسلام در مجتمع امام خمینی(ره) قم، تسلیم ولایت بودن را شرط ایمان دانست و اظهار داشت: تسلیم ولایت بودن مراتب مختلفی دارد که بهترین مدال ولایت مداری را حضرت عباس(ع) کسب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به این که تسلیم ولایت بودن سه نوع است، تصریح کرد: بر اساس نوع نخست تسلیم حکم ولی می شویم در حالی که به نفع ما است؛ نظیر ماه مبارک رمضان که بر اساس نظر فقها در صورتی که روزه گرفتن برای انسان ضرر داشته باشد نباید روزه گرفته شود.

سخنران مراسم با اشاره به دومین نوع تسلیم ولایت بودن، اظهار داشت: هنگامی که خدا، پیامبر(ص) و ولی خدا حکمی کنند و ما دلایل آن را ندانیم؛ اما بر حسب اعتماد داشتن، آن حکم را بپذیریم؛ نظیر نماز صبح که از دلیل دورکعتی بودن آن اطلاع نداریم، اما اقامه می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به سومین نوع تسلیم ولایت بودن، گفت: هنگامی که ما بر حسب محاسبه و فرمول های ظاهری به این نتیجه می رسیم که حکم ولی اشتباه است، اما آن را می پذیریم؛ نظیر صلح حدیبیه و صلح امام حسن مجتبی(ع) که برخی افراد به فهم بیشتر ولی خدا تردید کردند و به آن ها ایراد گرفتند.

وی با بیان این که بسیاری از افراد در طول انقلاب اسلامی بر حسب ظاهر متوجه دستورات و اقدامات ولی خدا نمی شدند، اظهار داشت: بختیار نخست وزیر وقت بیانیه داد روز 21 بهمن سال 1357 حکومت نظامی است و در صورتی که شخصیت های سیاسی و مردم به خیابان ها بیایند جوی خون راه خواهیم انداخت، اما امام خمینی(ره) در پاسخ قاطعی فرمود، حکومت نظامی باید شکسته شود که منجر به پیروزی انقلاب شد، اما برخی افراد از راز این حکم امام سوال داشتند.

*ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به این که امام خمینی(ره) در کتاب ولایت فقیه می نویسند ولایت فقیه همان ولایت امیرالمومنین(ع) و رسول خدا است، تصریح کرد: این مسئله اثبات می کند که به ولایت فقیه باید با همان اعتقاد نگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه برای حضرت عباس(ع) سخت بود که صبر کند و به جنگ با لشکر دشمن نپردازد، ابراز داشت: یاران و شاگردان حضرت عباس(ع) به جنگ رفته و شهید شده بودند اما ایشان تسلیم ولایت و دستور امام حسین(ع) بود.   

وی ولایت فهمی، ولایت تسلیمی و ولایت یاوری را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: بر اساس ولایت فهمی باید اولویت ها ولایت را متوجه باشیم و تمام دارایی های خود را برای حفاظت از ولایت بر اساس ولایت یاوری صرف کنیم.

*پیروی از ولایت، انسان را از انحراف و سقوط نجات می دهد   

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با تاکید بر این که پیروی از ولایت سبب حفاظت ما از انحراف و سقوط در دنیا و آخرت می شود، ابراز داشت: امروز کسانی که همراه ولایت نیستند در حال سقوط کردن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: ولایت وسیله حفاظت ما در جایگاه انسانیت است و به همین دلیل همه ما باید با جان های سبب حفظ ولایت شویم.

وی با بیان این که حضرت عباس(ع) اعتقاد به ولایت مداری داشت و به همین دلیل همه هستی خود را نثار ولایت کرد، گفت: شهدا نیز در دفاع مقدس برای بدست آوردن حیات جاودان تحت پرچم ولایت، همه هستی خود را فدا کردند.

*بقای ولایت فقیه، بقای اسلام است

سخنران مراسم در پایان با تاکید بر این که حضرت زهرا(س) خود را فدای ولایت کرد، خاطرنشان کرد: ملت ایران باید توجه داشته باشند با بقای ولی، جمهوری اسلامی و اسلام نیز باقی می ماند.

انتهای پیام/313 /33

             

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha