سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با بیان اینکه جوانان در راهپیمایی 13 آبان فریاد مقاومت سر خواهند داد، ابراز داشت: جوانان باید اثبات کنند که از وارثان حسین(ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در شب عاشورای حسینی در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام در مجتمع امام خمینی(ره) قم، با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) منحصر به 72 تن نمی باشد، اظهار داشت: تمام افرادی که جریان حق را در طول تاریخ همراهی کردند به خصوص شهدای انقلاب و دفاع مقدس از یاران امام حسین(ع) محسوب می شوند.

وی اصلی ترین معیار تربیت حسینی را ولایت مداری دانست و تصریح کرد: یاوران ولایت، یاوران امام حسین(ع) هستند.      

سخنران مراسم  با اشاره به اینکه قاتلان امام حسین(ع) نیز منحصر به قاتلان واقعه عاشورا نمی باشند، گفت: کسانی که همواره از جریان باطل حمایت کرده و می کنند تفاوتی با قاتلان امام حسین(ع) دارند.

*اکثریت مسلمانان عافیت طلب بودند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در تبیین رفتار انسان های دوران امام حسین(ع)، ابراز داشت: تعداد افرادی که نماز زندگی خود را به امامت امام حسین(ع) اقامه کرده اند کم بوده است؛ همچنین کسانی که به یزید نیز افتدا کردند تعداد زیادی نداشتند؛ اکثریت مسلمانان عافیت طلب بودند و نه به امام حسین(ع) اقتدا کردند نه به یزید.

وی با بیان این که رفتار عافیت طلبان و نظاره کردن واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) به سود یزید شد، اظهار داشت: یکی از سیاست های یزید این بود کسانی که وی را همراهی نمی کنند حداقل از امام حسین(ع) هم حمایت نکنند و فقط در نقش ناظر و تماشاگر باشند.

*آمریکا یزید زمان است

رئیس موسسه سیره شهدا با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل یزید زمان هستند، گفت: دشمنان نیز به دنبال این سیاست هستند که در گام نخست مردم دنیا از آن ها حمایت کنند و اگر این کار را نکردند حداقل از جمهوری اسلامی و مظلومان عالم هم پشتیبانی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بی تفاوتی دنیا به نفع یزیدیان زمان است، ابراز داشت: عافیت طلبان عرصه را بر نظام تنگ می کنند و متاسفانه چهره های موجهی هم دارند؛ در دوران امام علی(ع)، ابوموسی اشعری قرآن را حفظ بود اما از عافیت طلبان محسوب می شد.

*عافیت طلبان مخالف مقاومت هستند

وی با تاکید بر اینکه عافیت طلبان مخالف مقاومت و ایستادگی هستند، اظهار داشت: در زمان امام حسین(ع) عافیت طلبان بسیاری بودند و شریح قاضی یکی از کسانی بود که در لشکر یزید حضور نداشت ،اما ام الفساد بود.

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به اینکه در زمان دوران دفاع مقدس 2 تفکر بر کشور حاکم بود، گفت: برخی افراد دائم بهانه گیری و عرصه را تنگ می کردند چرا که عافیت طلب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه این افراد، رزمندگان اعزامی ادارات و حتی حوزه های علمیه را تحت فشار قرار می دادند، ابراز داشت: صدام، یزید زمان بود و اگر بر ما پیروز می شد به ناموس این ملت رحم نمی کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد یاران امام حسین(ع) کم بود اما ضریب مقاومت بالایی داشتند، گفت: حضرت زینب(س) در مجلس یزید به وی گفت هیچ غلطی نمی توانی بکنی و امام راحل(ره) نیز این جمله در پاسخ به یزید زمان خود یعنی آمریکا تکرار کرد.

*آمریکا بی عرضه است

سخنران مراسم  با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران، ابراز داشت: آمریکا اگر عرضه داشت تهدیدات خود را عملی می کرد و صرفا حرف نمی زد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با تاکید بر اینکه نباید گمان کنیم اسلام را مسلمانان دوران امام حسین(ع) نجات دادند، گفت: اسلام را کسانی که خون دادند حفظ کردند؛ خون امام حسین(ع) و یاران ایشان مهر بقای اسلام شد.

وی با بیان اینکه اگر مسلمانان دوران امام حسین(ع) اهل مقاومت بودند یزید نمی توانست کاری کند، ابراز داشت: خداوند ریشه یزیدیان را سوزاند چرا که کسی نمی تواند به خط اهلبیت(ع) ضربه بزند.

*دشمن می خواهد مردم از تفکر مقاومت فاصله بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که ضریب مقاومت ملت ایران را کاهش دهد، اظهار داشت: دولت موقت انقلاب اسلامی که مشی لیبرالی داشت معتقد بود نباید با آمریکا جنگید و جهادگریز بود.

*سیاست شیطان گام به گام است

وی با بیان اینکه امروز در خصوص مسائل هسته ای با یزید زمان جنگ داریم، ابراز داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند انرژی هسته ای به نماد مقاومت تبدیل شده است و ما اگر فعالیت های هسته ای خود را تعطیل کنیم دشمنان خواسته های دیگر خود را تحمیل می کنند تا اسلام را تعطیل کنند و آرام شوند؛ باید توجه داشته باشیم سیاست شیطان گام به گام است.

*برخی افراد مردم را از جنگ می ترسانند

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما در ادامه به انتقاد شدید برخی سیاست مداران داخلی پرداخت و گفت: برخی افراد عادت دارند مردم را از جنگ و جهاد بترسانند و دائم می گویند مردم تحمل مقاومت و تحریم ندارند و به همین دلیل ما باید در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به فرا رسیدن روز 13 آبان، اظهار داشت: تمام جوانان با فریادهای خود شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود سر می دهند و آن ها را به عنوان یزیدیان زمان معرفی می کنند.

وی افزود: جوانان کشورهای اسلامی و به ویژه آزادی خواهان منطقه، اروپا و آمریکا چشم به حضور جوانان ایران دارند.

*حضور در راهپیمایی 13 آبان و پیام برای ترسوهای داخلی

سخنران مراسم  با بیان اینکه حضور جوانان در راهپیمایی روز 13 آبان پیامی مهمی برای ترسوهای داخلی دارد، اظهار داشت: کسانی که دیروز جام زهر را به امام دادند قصد تکرار این کار خود را با رهبری دارند و به همین دلیل با سردادن شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» به آن ها پاسخ داده خواهد شد.   

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه جوانان در راهپیمایی 13 آبان فریاد مقاومت سر خواهند داد، ابراز داشت: جوانان باید اثبات کنند که از وارثان حسین(ع) هستند.

*عافیت طلبی در جامعه در حال تکثیر است

وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه چرا لشکر دشمن از نصایح امام حسین(ع) تاثیر نگرفتند و خود را از نعمت الهی محروم کردند، ابراز داشت: یکی از مهم ترین دلایل این مسئله عافیت طلبی بود که متاسفانه امروز نیز در جامعه ما در حال تکثیر است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به عوامل افزایش دهنده ضریب مقاومت، گفت: باور داشتن به موقتی بودن دنیا، عالم را در محضر دانستن خدا، امام زمان، ملائکه، شهدا، زمین، زمان و جوارح؛ و حرکت در مسیر تفکر مقاومت موجب به زانو در آوردن دشمن می شود.

وی با بیان اینکه دل بستگان به دنیا اهل مقاومت نخواهند بود، گفت: تحریم ها و فشارها موقتی است چرا که دنیا موقتی است و ما باید اعتقاد داشته باشیم عالم فقط خلاصه به دنیا نیست در حالی که شیاطین می خواهند دنیا را دائمی جلوه دهند.

*مسئولان هسته ای در مقابل یزیدیان زمان مقاومت کنند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان هسته ای در مقابل یزید زمان مقاومت کنند، اظهار داشت: در اوایل دورانی ضریب مقاومت کشور کاهش پیدا کرد و شهدا با استخوان های خود به جامعه بازگشتند تا از ولایت و حق دفاع کنند.

      

                                             

   

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha