جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 339113
۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
نماز ظهر عاشورا لندن

سوگواران حسيني در لندن نماز ظهر وعصر را به ياد اقامه آخرين نماز جماعت امام حسين به امامت حجت الاسلام والمسلمين شمالي رييس مرکز اسلامي انگليس اقامه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شيعيان و سوگواران حسيني مقيم لندن در روز سه شنبه 4 نوامبر 2014 مصادف با دهم ماه محرم الحرام 1436 و روز عاشوراي حسيني ، با اجتماع در مرکز اسلامي انگليس ، ضمن برگزاري مراسم عزاداري ونوحه خواني ، نماز ظهر وعصر را به ياد اقامه آخرين نماز جماعت حضرت اباعبدالله حسين (ع) وياران باوفايش در سرزمين مقدس کربلا ، به امامت حجت الاسلام والمسلمين شمالي رييس مرکز اسلامي انگليس اقامه کردند.

سوگواران حسيني در مراسم عزاداري خود در روز عاشورا ضمن قرائت زيارت عاشورا و گوش فرا دادن به آياتي از کلام الله مجيد ،از سخنان حجت الاسلام والمسلمين دکتر شمالي رييس مرکز اسلامي انگليس که به بيان درسهايي از قيام ابا عبدالله الحسين عليه السلام و اهداف آن امام براي حفظ قرآن ودين و امر به معروف ونهي از منکر و مصيبتهايي که براي حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و خانواده و ياران ايشان در روزهاي تاسوعا وعاشورا پيش آمده بود، ايراد مي شد ، بهره مي بردند و اشک ماتم مي ريختند.

در اين مراسم همچنين آقاي حاج مولايي مداح اهل بيت عصمت وطهارت با مرثيه سرايي ونوحه خواني به ذکر مصائب اهل بيت در صحراي کربلا و بويژه در روزهاي تاسوعاوعاشورا اشاره کرد و عاشقان ودل سوختگان سيد الشهدا با اجراي مراسم عزاداري وسينه زني بر آلام اهل بيت (ع) گريستند.

اين گزارش حاکي است مسلمانان اردو زبان از ساعت 1 بامداد تا اذان صبح مراسم ويژه خود را تحت عنوان شب عاشور برپا کردند و ضمن بهره مند شدن از سخنان حجج اسلام والمسلمين شمالي ، سيد صفي حيدر و اکبر علي عابدي به مراسم عزاداري و سينه زني پرداختند.

در صبح روز عاشوراي حسيني نيز برنامه ويژه مقتل خواني به زبان عربي براي مسلمانان عرب زبان مقيم لندن تدارک ديده شده بود که جمع کثيري در آن شرکت کردندو پس از آن مسلمانان عزادار در ساعت 1 بعدازظهر براي شرکت در مراسم راهپيمايي و عزاداري که بنا بر سنت همه ساله در روز عاشورا در لندن برپا مي شود رهسپار منطقه ماربل آرچ براي پيوستن به ديگر مسلمانان شرکت کننده در اين راهپيمايي شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha