یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جهانپور مدیر مدرسه علمیه ایوان

حوزه / قرآن کتاب انسان‌سازى که هدف آن، هدایت انسان ها به سوى کمال است، این هدف، عمدتاً در چند محور اعتقادی، اخلاقی و احکام پى‌ریزى شده است؛ بنابراین باید فرهنگ و نهضت قرائت قرآن در کشور ایجاد شود.

حجت‌الاسلام مهدی جهان‌پور، مسئول حوزه علمیه شهرستان ایوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، اظهار کرد: اساساً چکیده فلسفه قیام حضرت اباعبدالله(ع) احیای عمل به قرآن و سنت پیامبر(ص) است و این امر در جامعه امروز حائز اهمیت است.

وی با اشاره به آیه 20 سوره توبه، «الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ/ آنها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد نمودند مقامشان نزد خدا برتر است و آنها به موهبت عظیم رسیده‏اند»، گفت: امام حسین(ع) مصداق اتم این آیه شریفه هستند که برای رسیدن به اهدافش یعنی احیای دین الهی و سنت پیامبر(ص)، با جان و مال و اهل بیت خود علیه یزید ملعون ایستادگی کردند.

مسئول حوزه علمیه ایوان با بیان اینکه هدف یزید از به شهادت رساندن امام حسین(ع) خاموش کردن فروغ نور قرآن بود، افزود: قرائت قرآن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) می‌تواند تأثیر بسزایی بر حاکم شدن روح معنویت در آن مجلس داشته باشد.

حجت‌الاسلام جهان‌پور با بیان این که نباید به قرائت قرآن صرفاً به عنوان یک تنظیم‌کننده زمان در جلسات نگریست، گفت: ابتدا باید هدف از قرائت قرآن در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) را احیای این کتاب الهی و عمل به احکام و معارف بلند قرآن دانست و در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی با بیان این که مجالس عزای حسینی، عامل انسان‏سازى است، افزود: قرآن نیز کتاب انسان‌سازى است و هدف آن، هدایت انسان ها به سوى کمال و برآوردن نیازهاى بشر در این مسیر است، این هدف، عمدتاً در چند محور اعتقادی، اخلاقی و احکام پى‌ریزى شده است؛ بنابراین باید فرهنگ و نهضت قرائت قرآن در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha