یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رجبی دوانی

حوزه/ متاسفانه علی رغم تاکید پدرم مرحوم استاد دوانی، به سبب عدم حمایتی که باید صورت می گرفت قادر به چاپ آثار ارزشمند ایشان نشدیم.

دکتر محمد حسین رجبی دوانی، استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به روند چاپ آثار مورخ شهیر مرحوم آیت الله علی دوانی، گفت: ایشان اندکی پیش از رحلت، فرزندان را خواسته و تاکید نمودند آثارشان به سبک منظمی شبیه به آثار شهید مطهری، نشر و توزیع شود، اما متاسفانه در این راستا حمایتی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: پس از رحلت ایشان فقط یک جلد "مفاخراسلام" چاپ شد و"نهضت روحانیون ایران" که تک جلدی بوده و 52 سال پیش نوشته شده بود، تجدید چاپ گردید، همچنین دیوان اشعار و آثارادبی ایشان نیز منتشر شد.

فرزند مرحوم استاد دوانی ادامه داد: از روح پاک ایشان شرمنده هستم که نتوانستیم تا الان که 8 سال از رحلتشان می گذرد، آنچه شایسته بوده، انجام دهیم، البته همکاری لازم از مراکز ذیربط هم صورت نمی گیرد و دست ما نیز بسته است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: امیدوارم بتوانم با زحمت فراوان، این آثار ارزشمند را بدون داشتن پشتوانه مالی به جایی برسانیم.

*حوزه علمیه؛ نماد تولیت دین

دکتر رجبی دوانی در ادامه با اشاره به جایگاه حوزه، گفت: حوزه های علمیه نماد تولیت دین هستند، به این معنی که درغیبت امام زمان(عج) حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و روحانیت شیعه متولی راستین دین هستند، ولذاهرآنچه به حوزه ها نیز منصوب شده و درحد شرع شناخته شده، برای مردم ارزشمند است.

وی افزود: رسانه های حوزوی به خاطر رسالت و وظیفه خطیرشان و انتصابی که به جایگاه بزرگی مثل حوزه دارند، باید هم مسئولانه رفتار نمایند و هم حقایق را روشن و آگاهانه بیان کنند و هدف اصلی شان ترویج مبانی و حقیقت مذهب شیعه ومکتب اهل بیت علیهم السلام باشد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha