سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اعرافی بلگراد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در سفر به بلگراد با معاون امور بين‌الملل رئيس دانشگاه بلگراد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، به نقل از المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی در بدو ورود به صربستان، با «پروفسور دکتر سولداتيچ»، معاون امور بين‌الملل رئيس دانشگاه بلگراد و «خانم ياندا مارکويچ»، رئيس اداره همکاری‏های بين‌المللی و بين دانشگاهی دانشگاه بلگراد، ديدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس المصطفی و پروفسور سولداتيچ، در اين جلسه، بر اهميت همکاری‏های درازمدت جامعه‌المصطفی و دانشگاه بلگراد و امضای تفاهم‏نام همکاری‏های جامع تأکيد نمود و اتفاق نظر داشتند که سفر رئيس و معاونين دانشگاه بلگراد به شهر مقدس قم و بازديد از جامعه‌المصطفی می‏تواند روند امضای اين تفاهم‏نامه را تسريع ببخشد.

گفتنی است که دانشگاه بلگراد، بزرگ‏ترين و قديمی‏ترين دانشگاه دولتی صربستان است و در آخرين رنکينگ دانشگاه‏های جهان در ليست شانگهای، در بين چهارصد دانشگاه برتر دنيا قرار گرفته است. تنها دو دانشگاه ديگر از اروپای شرقی در اين ليست جلوتر از دانشگاه بلگراد هستند.

دانشگاه بلگراد در سال 2008، دويستمين سالگرد تأسيس را جشن گرفته است. در اين دانشگاه، قريب به شصت‌هزار دانشجو تحصيل می‏کند و در ضمن دانشگاه 31 دانشکده و 8 انستيتوی علمی فعاليت می‏کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha