شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسناتی نجف‌آباد

حوزه / امروز باید با نزدیک کردن فرق اسلامی اعم از شیعیان و اهل سنت بتوان اقدامات استکبار جهانی و گروههای به ظاهر اسلامی و البته تندرو را با همگرایی میان علماي فرق و مذاهب رسوا کرد و میان تکفیر و اسلام خط جدایی را ترسیم نمود.

حجت الاسلام مصطفي حسناتي در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان ، پيرامون ضرورت مبارزه با تفكر گروه هاي انحرافي چون داعش و ضرورت ورود مرجعيت ديني براي مبارزه با آنها گفت: در صدر اسلام، فرقه های رایج بصورت اسمی و ظاهری به واقع وجود نداشت بلکه به مرور و با تشکیل فرق و مذاهب گوناگون دسته بندی در اسلام به وجود آمد و در همین بین گروه های تندروی اسلامی نیز شکل گرفتند.

وي بيان كرد: به همین علت بود که در نیم قرن گذشته ابتدا آیت الله  العظمي  بروجردی بحث تقریب مذاهب اسلامی و بعدها امام خمینی (ره) بحث وحدت  اسلامی را جهت جمع شدن همه گروهای اسلامی معتقد به اسلام واقعی و جلوگر کردن وحدت میان همه مسلمانان علیرغم وجود اختلافات پیگیری و بر آن تاکید کردند.

امام جمعه نجف آباد تصريح كرد: .در حال حاضر هم مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار رهبری جهان اسلام و علما و مراجع دینی نیز اقداماتی در جهت وحدت اسلامی و شناساندن فرق انحرافی و تندرو به مسمانان اقداماتی خوبی انجام داده اند كه از آن جمله مي توان به  اقدام اخير مرجع عاليقدر تشيع آیت الله  العظمي مکار شیرازی  در برگزاری همایش بين المللي  در جهت معرفی تکفیری ها که اقدام بسیار شایسته ای است، اشاره كرد.

وي افزود: اميدوار هستيم با نزدیک کردن فرق اسلامی اعم از شیعیان و اهل سنت بتوان اقدامات استکبار جهانی و گروههای به ظاهر اسلامی و البته تندرو را با همگرایی میان علماي فرق و مذاهب رسوا کرد و میان تکفیر و اسلامی خط جدایی را ترسیم نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha