پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مهدوی کنی

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که هیچ تاریخی مانند تاریخ سرگذشت علما نمی تواند بر جامعه تاثیرگذار باشد، گفتند: ارتحال آیت الله مهدوی کنی فاجعه ای بزرگ برای اسلام و نظام بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز  در دیدار با اعضای بیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس  خبرگان رهبری اظهار داشتند: درگذشت این عالم مجاهد در حقیقت یک فاجعه و ثلمه برای اسلام و نظام بوده است.

ایشان به شخصیت آن مرحوم در ابعاد اخلاقی و اجتماعی اشاره کردند و گفتند: شخصیت آیت الله مهدوی کنی از لحاظ اندیشه، فکر و تعهد از برجسته ترین شخصیت های انقلاب و نظام بوده است.

معظم له احیای آثار  آیت الله مهدوی کنی  را یکی از وظایف فرزندان  ایشان دانستند و افزودند: باید آثار و احوال زندگی این عالم وارسته چاپ و در دسترس عموم مردم قرار بگیرد تا سرمشق و الگویی برای جامعه باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آن مرحوم در ابعاد اخلاقی و اجتماعی فرد ممتازی در جامعه بودند، ابراز داشتند: آثار علمی ایشان بیانگر برجستگی شخصیت ایشان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: هیچ تاریخی همانند تاریخ سرگذشت علما نمی تواند در جامعه تاثیرگذار باشد؛ زیرا دارای ابعاد علمی، اخلاقی و نفسی مهمی در طول مدت زندگی شان بوده اند.

ایشان خواستار جلسات مشترک میان حوزویان و دانشجویان شدند و خاطرنشان ساختند: تعامل حوزه و دانشگاه و برگزاری جلسات متعدد، ضروری است؛ زیرا این گونه نشست ها روند رو به رشد اجتماعی جامعه را دوچندان خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha