سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ایمانی

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تاکید بر اینکه اصل 8 قانون اساسی از اصول مترقی قرآن و روایات است، گفت: : این اصل از اصول مترقی منطبق بر آیات و روایات است و امری نیست که بتوان از کنارش به سادگی گذشت.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالروز تاسیس قانون اساسی اظهارداشت: قانون اساسی در هرکشوری در مقام زیرساخت حرکت بوده و اگر این مهم نباشد قطعا پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

این استاد حوزه ادامه داد: از طرفی دیگر قانون اساسی ما از متن آیات و روایات استخراج شده و افرادی هم که این مهم را  انجام دادند همه از علما و نخبگان بودند و لذا این قوانین کاملا مطابق با ابعاد زندگی انسانها در هر دوره ای است.

وی تدوین این قانون اساسی را بزرگترین خدمت به نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: این کار ارزشمند با بازنگری کامل این قانون توسط امام خمینی(ره) تکمیل شد.

وی با تاکید براینکه حرکت منطبق با این قانون از بروز از هرگونه مشکلی جلوگیری می کند، ابرازداشت: اگر این قانون همانطور که نوشته شده  در همه ابعاد از سوی همه آحاد مردم و مسئولین اجرا شده و از آن تفسیرهای متناقض نگردد، قطعا  کشور در مسیر پیشرفت پیش خواهد رفت؛ البته شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی باید هوشیار بوده و حسن اجرا شدن این قانون نظارت نماید.

امام جمعه شیراز، در ادامه با اشاره به اجرایی نشدن برخی از اصول قانون اساسی اذعان داشت: امروز نمایندگان مجلس باید گروههایی را تشکیل داده و کلیه اصول را مورد بازکاوی قرار دهند، چرا که برخی از این اصول قانون اساسی، اجرا نشده است.

وی در همین زمینه ماده 8 قانون اساسی در خصوص امر به معرف و نهی از منکر را مدنظر قرار داد و گفت: این اصل از اصول مترقی منطبق بر آیات و روایات است و امری نیست که بتوان از کنارش به سادگی گذشت.

به گفته وی نمایندگان باید موانع اجرایی نشدن این اصل را بررسی کرده و به راهکار مشترک برسند.

این استاد حوزه، ادامه داد: از طرفی این مهم باید به یک مطالبه عمومی تبدیل گردد، بنده شخصا چندین بار در این خصوص به آیت الله جنتی نامه نوشته ام؛ هئیت دولت هم در این زمینه وظیفه دارد و باید لوایحی را ارائه کند.

وی اذعان داشت: همانطور که اصل 44 قانون اساسی با رهنمودهای رهبری فعال شد و ثمرات بسیار خوبی داشت، اگر این اصل نیز اجرایی شود قطعا شاهد ثمرات خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha