شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سبحانی

حوزه/ این مرجع تقلید بر لزوم اهتمام به تربیت دینی معلمان تاکید کردند و ابراز داشتند: معلمان، علوم طبیعی را به گونه ای تبیین کنند که مفهوم توحید و خداپرستی به دانش آموزان انتقال یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم اهتمام به غنابخشی کتب درسی تاکید کردند در گام بعد باید به تربیت معلمان توجه خاصی صورت گیرد، چرا که اگر معلمان انگیزه و روحیه دینی و قرآنی نداشته باشند نمی توانند به خوبی علوم را به دانش آموزان منتقل کنند.

ایشان تصریح کردند: باید به تربیت معلمان اهتمام داشت و آن ها باید چارچوب دین خود را ساخته باشند تا بتوانند آن را به دانش آموزان منتقل کنند.

معظم له با اشاره به این که نمی توانیم بگوییم به دانش آموزان علوم طبیعی آموزش داده نشود، ابراز داشتند: این مسائل در دنیا مطرح است و در کشور نیز باید مطرح باشد، اما باید به گونه ای تبیین کرد که مفهوم توحید و خداپرستی به دانش آموزان انتقال یابد.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: معلمان فرضیه های علمی را با رویکرد خداشناسی تبیین کنند و به صورت قوانین طبیعی با رویکرد توحیدی تعلیم شود.

ایشان تصریح کردند: همچنین معلمان، انبیا، اولیا و وحی را عین واقعیت تبیین کنند تا دانش آموزان بدانند که این مفاهیم جایگاه عظیمی دارند و از خطا مصون می باشند.

معظم له با اشاره به اینکه بعد از شهادت حضرت علی(ع) 40 سال آن حضرت را در منابر و خطبه ها لعن می کردند، افزودند: معلم عمر بن عبدالعزیز به وی آموخت که اصحاب بدر به دور از لعن هستند و این مسئله موجب شد تا وقتی وی به خلافت رسید لعن به امیرالمومنین(ع) را لغو کند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: این مسئله نشان می دهد که یک معلم می تواند دنیا را متحول کند و لکه ننگ لعن به امیرالمومنین(ع) را که در اسلام بود، پاک کرد. 

حضرت آیت الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه به صورت جانبی به آموزش حفظ قرآن دانش آموزان اهتمام ورزیده شود، گفتند: هرجوانی که با قرآن انس دارد کمتر می‌کند جلسات قرآنی، به بازسازی روحیه انسان می پردازد.

انتهای پیام/313 /33   

              

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha