شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام ابوترابی

حوزه / نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که فروش نفت، درآمد نیست، بلکه نوعی استقراض است، گفت: ما به شدت با مصرف و هزینه کردن انس گرفته ایم و زندگی حکومتی پرهزینه ای داریم و به کسب درآمد صحیح هم اصلا توجه نداریم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد ، شب گذشته در جلسه اخلاق مسجد النبی (ص) قزوین با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، گفت: هر چند جامعه و کشور مصر از نعمت حکمرانی مالک اشتر بهره مند نشد و آن بزرگوار در مسیر مصر به شهادت رسید، اما جامعه بشری از نعمت این برنامه راهگشا برای مدیریت بهره مند گردید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمع آوری مالیات و کسب درآمد از جمله توصیه ها و سفارش های حضرت علی (ع) به مالک اشتر در نامه خویش بوده است.

وی، کسب درآمد های پایدار را بهترین راه برای اداره کشور بیان کرد و گفت: آبادانی کشور از طریق کسب درآمد های پایدار و صحیح، بهترین راه برای اداره اقتصادی جامعه است که متاسفانه این موضوع هنوز در کشور مغفول مانده است.

وی افزود: ما به شدت با مصرف و هزینه کردن انس گرفته ایم و زندگی حکومتی پرهزینه ای داریم و به کسب درآمد صحیح هم اصلا توجه نداریم.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: فروش سرمایه، در هیچ فرهنگ اقتصادی در آمد نیست، ولی در کشور ما سرمایه را می فروشند و در آمد کسب می کنند.

فروش نفت نوعی استقراض است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی اظهار کرد: هر چه از منابع نفتی برداشت کنیم،  باید اسم آن را استقراض بگذاریم و مردم هم بدانند که کشور با استقراض اداره می شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که فروش منابع ملی درآمد نیست، گفت : بدست آوردن ثروت از طریق فروش نفت و گاز، درآمد صحیح نیست، بلکه کسب درآمد از طریق مالیات و ارائه خدمات در مقابل دریافت وجه، درآمد صحیح و پایدار است.

دفاع مقدس، عامل سرافزاری ایران

وی با اشاره به تهدیدات دشمن اظهار کرد: به برکت دفاع مقدس و جهاد علیه دشمن، از لحاظ شرایط منطقه در بالاترین نقطه امنیت قرار داریم و در جایگاهی هستیم که دشمن نمی تواند هزینه تعرض به ایران را برآورد و محاسبه نماید، چه برسد به این که بتواند آن را پرداخت نماید.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: به لطف خداوند در پرتو بسیج، دفاع مقدس و تدبیر دیروز امام راحل(ره) و امروز مقام معظم رهبری، نگاه دنیا به ایران به طور جدی در این سال ها تغییر کرده است، به طوری که امروز دشمنان، ما را در قله و خود را در پایین می بینند و در حیرت اند که چه جایگاه و قدرتی است که ایران در منطقه بدست آورده است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد:  امروز دیگر کسی پیغام مواظبت از تحریم و حمله نظامی نمی دهد، چرا که از همه این مراحل عبور کرده ایم و اینها همه به برکت دفاع مقدس، حضور مردم و فرماندهی صالح مقام معظم رهبری است.

مسئولین بندگی خدا را فراموش نکنند

وی ادامه داد: در نامه به مالک اشتر، حضرت علی (ع) مانند تقریبا عموم نامه های خود،  در آغاز این نامه نیز با ذکر جمله «هذا ما امر به عبدالله» خود را با مقام عبودیت معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود: کلید رستگاری بشر خصوصا کلید موفقیت کسانی که در مسئولیت و مقام سیاسی قرار می گیرند، این است که فراموش نکنند عبد و بنده خداوند هستند و این مقام و جایگاه را از بین یاد نبرند.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: یکی از آثار ارزشمند توجه انسان به عبد و بندگی خود این است که فرماندهی به معنای منفی به او رو نمی کند، و لذا انسان هیچ وقت نمی گوید که من مسئول و در این مقام منصوب هستم پس دستور می دهم و باید اطاعت شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنین طرز فکر و برخوردی قلوب را متاثر می کند و ما اطاعت مبتنی بر محبت و پذیرش قلبی را در یک نظام صحیح می خواهیم.

وی افزود: توجه به مقام عبودیت، انسان را از مقام خدایی در مقام عبودیت قرار می دهد به طوریکه مانند عبد سخن می گوید و مانند بندگان آن هم در مقابل مولای شاهد و ناظر صحبت می کند .

اصلاح مسئولین، اولین گام اصلاح کشور

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: «اصلاح» واژه فراگیری است که تمام حوزه مسئولیت و حاکمیت را در بر می گیرد و باید از همه ابزارها استفاده کرد تا اصلاح صورت گیرد.

وی افزود: در راه این اصلاح باید جهاد با دشمن را مقدمه قرار دهیم و برای اصلاح «اهل» هم تا زمانی که مسئولین به میزان قابل توجهی اصلاح نشوند، «اهل» اصلاح نمی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دغدغه اصلاح داریم باید به اصلاح خود همت گمارده و عمل، اخلاق و تعامل را مد نظر خود قرار دهیم.

تقوا؛ بهترین وسیله اصلاح

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: اولین توصیه در راه اصلاح خویش، مد نظر قرار دادن تقوای الهی است و در ادبیات قرآنی، متقی به کسی می گویند که دارای ایمان و عمل صالح باشد.

وی افزود: در دژ مستحکم تقوا، ایمان و عمل صالح دارای یک جایگاه امن است و هر قدر که بر مراتب ایمان و عمل صالح افزوده شود انسان به مراتب بالاتری دست پیدا می کند.

امام جمعه موقت قزوین گفت: در زندگی، باید مقدم داشتن اطاعت خدای متعال بر هر امری هدف اصلی و متابعت از هر آنچه خداوند به آن دستور داده است چه واجبات و چه مستحبات  و مراجعه و فهم قرآن مسئولیت ما باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انسان فقط با انجام واجبات و ترک مستحبات می تواند به تقوای واقعی دست پیدا کند و و امکان ندارد کسی شقی شود مگر اینکه اوامر الهی را فراموش کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha