دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام حسینی خواهران

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور پیاده‌روی اربعین را نماد پیروزی شیعه دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی حوزه خواهران حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی گفت: روزی که اباعبدالله الحسین(ع) را در سرزمین کربلا به خون کشیدند و جنایت‌های بی‌سابقه‌ای را در تاریخ رقم زدند، تصور دشمنان اسلام این بود که پیروز شده‌اند، نور الهی را خاموش کرده‌اند و به هدف خود رسیده‌اند، اما خداوند ثابت کرد که نور حق خاموش‌شدنی نیست.

وی امام حسین(ع) را نماد و مصداق اتم و روشن حق بر روی زمین دانست و ادامه داد: روز به روز از آن تاریخ تا قیامت، اباعبدالله(ع) درخشنده‌تر از گذشته باقی خواهند ماند، باشکوه‌تر از گذشته هدایت‌گری خواهند کرد و نجات‌بخش بشریت خواهند بود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران نمونه بارز این سخن را رویداد پیاده‌روی اربعین حسینی دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین امروز به عنوان نماد پیروزی شیعه مطرح است و هر سال بر شور، نشاط و تبلور آن افزوده می‌شود تا همه دنیا شاهد عظمت پیام اباعبدالله الحسین(ع) و حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت باشند.

وی اظهار امیدواری کرد این شور و شعور همواره رو به افزایش و زمینه‌ساز قیام منجی عالم بشریت باشد.

حجت‌الاسلام حسینی یکی از پدیده‌های مهم همایش بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) را حضور روبه افزایش پیروان سایر ادیان و مذاهب در آن دانست و گفت: برخی از این اشخاص نیز به برکت همین حضور مسلمان می‌شوند.

وی حضور اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان، معلول، کم‌توان و ... در این پیاده‌روی عظیم را نمادی از عشق‌ورزی به ساحت امام حسین(ع) ذکر کرد و گفت: اباعبدالله الحسین(ع) در سال 61 هجری هر چه در توان داشتند در راه خدا بذل کردند، چنان که در زیارت اربعین می‌خوانیم: امام حسین(ع) قطرات آخر خون قلبش را بذل کردند تا مردم را از جهالت و سرگردانی نجات دهند.

 معاون آموزش حوزه خواهران  افزود: برخی از مردم که به حداقل‌های زندگی محتاج هستند نیز آن چه را در توان دارند برای خدمت به زائران امام حسین(ع) در طبق اخلاص می‌نهند و کار را با عشق بابرکت می‌کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha