یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 340943
۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
بیلی

حوزه/ امروزدستان با سخاوت سید الکریم میزبان با محبت زائران امام خوبان حسین بن علی علیه السلام درجوارخود بود.

         

                            

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران، امروزفضایی سرشارازغم وحزن واندوه و اشک آسمان شهرمان را فراگرفته و دارالمومنین درماتم چهلم سرور آزادگان جهان هنوزرخت سیاه برتن دارد.

ازگوشه وکنارندای لرزان لبیک هایی به گوش می رسد که همه حسرت درآغوش گرفتن ضریح مطهر یار را دردل دارند وحال وهوای معنوی زیبایی ازتجلی حضور را درجای جای مسیرترسیم نموده اند.

ندای دلنشین آیات نورانی مصحف شریف که تمام می شود، قدم های محکم واستوار مرد و زن و پیر وجوان این شهرعاشقانه به حرکت درمی آیند تا حماسه ماندگاردیگری را از زبان جاماندگان ازقافله عشق برای جهانیان بسرایند.

صدها هزارعاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سربندهای لبیک یا حسین، یا اباالفضل العباس و یا زهرا(س) را برسربسته و به یاد مصائب خاندان عترت به میهمانی سیدی کریم از سلاله نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله وسلم می روند تا همدرد غم غربت جد بزرگوارش باشند.

خیابان های مسیر 19 کیلومتری میدان امام حسین علیه السلام تهران تا حرم مطهرحضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام دربرگیرنده زائران پیاده است. حرکت خیل عظیم مردم ازپیر وجوان و زن و مرد و کودک که عمدتا در قالب راهپیمائی خانوادگی است ازساعت هفت صبح شروع شده وعزاداران اربعین حسینی با دردست داشتن بیرق های سیاه عزا، برسرو سینه زنان، ارادت وعلاقه قلبی خود را به میراث پیامبرشان که مطابق حدیث ثقلین همان کتاب الهی و عترت است، ابراز داشتند.

آنچه درمسیرعبوراین کاروان بزرگ بیشترجلب توجه می کند، موکب های مختلف مردمی ساکنان خیابان 17 شهریورو سایرمحلات این مسیراست که درآن ها مردم هرآنچه دارند را درطبق اخلاص نذر راه زائران می نمایند. چای، شربت،شیر، حلوا و سایرنذورات بر دستان زنان ومردان این محله ها به زائران تعارف می شود.البته تکایای محلی و شهرداری تهران نیزدراین امرخیرسهیم بوده و با توزیع نذورات از عزاداران پذیرایی می کنند.

جانم فدای حسین (ع)؛

پیرمردی خوش سیما که سربند سبز یا قمربنی هاشم علیه السلام برسربسته است درپاسخ به سئوالم که چرا به این پیاده روی آمده اید با حلقه های اشک چشمش بلند گفت: جانم فدای حسین(ع).سپس همان طور که آهسته قدم برمی داشت ادامه داد: ما را ازکودکی با نام حسین(ع) شیرداده و تربیت کرده اند و انشاء الله تا پای مرگم لبیک گوی مولایم خواهم بود.

عشق ابا عبدالله علیه السلام با گوشت و خون ما اجین است

آقایی میان سال به نام قاسم محمودی کمی آن طرف تر گفت: با این که حسرت زیادی خوردم که ازقافله زائران مولایم درکربلا جاماندم اما به دیدارسیدکریمی می روم که زیارت اوهم مانند زیارت امام حسین علیه السلام است.

وی افزود: ما با نام حسین علیه السلام بزرگ شده ایم و عشق و محبت آقایمان با گوشت و خون ما آغشته و اجین است.

پیاده روی اربعین زمینه سازی برای ظهوراست

روحانی فرهیخته ای ازسلاله پاک سادات توجهم را جلب کرد.نزدش آمدم و ازانگیزه او برای حضوردر این راهپیمایی پرسیدم. با خوشرویی پاسخ داد: پیاده روی اربعین حرکت خودجوش معتقدان به ولایت و فرصتی مغتنم برای زمینه سازی ظهورحضرت صاحب الامر(عج) است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد:امروزدرشرایطی که دشمنان اسلام با شکل دادن گروه های تکفیری سعی درمخدوش نمودن اسلام ناب را دارند، این گونه حماسه های مردمی و اجتماعات بزرگ شیعه، درخنثی شدن توطئه های آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی درپایان ابرازامیدواری کرد حماسه بزرگ تجمع شیعیان دراربعین حسینی هرسال ابعاد افزون تری به خود گرفته و وحدت منسجم ترو روزافزون ترامت اسلام به خصوص شیعیان را در بر داشته باشد.

می خواهم فرزندم سربازامام زمان(عج) شود

درادامه مسیرخانمی که برسرخود و فرزند درون کالسکه اش سربند یا حسین علیه السلام را بسته بود و درحال قرائت دعا ازکتابی بود، انگیزه خود ازپیاده روی تا حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام را تجدید میثاق با آرمان های عاشورا عنوان کرد و افزود: به این پیاده روی آمده ام تا به مولایم بگویم ازصمیم قلب عاشق، پیرو و دوست داراهل بیت هستم.

وی با چشمانی اشکبار ادامه داد: راه امام حسین علیه السلام راه حق و حقیقت است و دوست دارم فرزندم ادامه دهنده راه آن امام و سرباز امام عصر(عج) شود.

خانم صالحی با آه حسرتی ازدل گفت: خیلی دوست داشتم الان درکربلا باشم که متأسفانه نشد ولذا درحرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام دعا می کنم خداوند زیارت امام حسین علیه السلام را نصیب من وهمه عاشقان آقا بگرداند.

پیاده روی اربعین نمایش قدرت شیعه به دشمن است

درانتهای مسیرحجت الاسلام محمدی از روحانیون متدین تهرانی که پا به پای کاروان زائران تا حرم آمده بود گفت: اربعین ادامه راه عاشورا واحیا کننده فرهنگ ومکتب سرخ شهادت برای شیعه وحتی بشریت است ولذا حضوردراین مراسم تعظیم شعائرحسینی و تجدید عهد با ولایت به شمارمی رود.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین نمایش قدرت شیعه به همه دشمنان وبدخواهان اسلام وانقلاب است، تصریح  کرد: استکبار و ارتجاع منطقه بدانند شیعیان محکم، با صلابت و استواربرابرهمه توطئه های آن ها به خصوص سیاست های تفرقه انگیزانه ایستاده وهمواره خواهان وحدت وهم دلی آحاد مسلمین به ویژه پشتیبان آرمان اتحاد شیعه و سنی است.

این روحانی فرهیخته، پایان کارگروه تروریستی داعش را زوال و نابودی عنوان کرد واظهارداشت: به فضل الهی و به همت علمای اندیشمند شیعه و سنی هر روزابعاد توطئه آمریکایی- صهیونیستی درپیدایش گروه های جنایت پیشه تروریستی برای جهانیان آشکارترشده وعاقبت این قبیل گروه ها چیزی جز نابودی و سقوط نخواهد بود.

اقدام قابل تقدیرشهرداری،هلال احمرو پلیس

آنچه به طورمعمول دراین گونه تجمعات و مراسمات ضروری است حضور منسجم نیروهای امدادی و انتظامی است که در راهپیمایی امسال اربعین درتهران با حضور گسترده پلیس درمناطق مختلف مسیر، حضورجهادی عوامل اورژانس وهلال احمرو آمبولانس های آنان وهمچنین اقدامات شهرداری دربرپایی نمایشگاه های عکس عاشورا و اربعین و توزیع نذورات، کاملا ملموس بوده و جای تقدیرو تحسین دارد.

نمازجماعت با شکوه، پایانی زیبا برنمایش حضور

خروش حماسی و خیل عظیم جمعیتی که بالغ بریک میلیون زائرعنوان شد، درحرم مطهرسید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و خیابان های منتهی به آن به گونه ای بود که توان کمترین حرکت به افراد را نمی داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه دراین گردهمایی عظیم و با شکوه،عزاداران درصحن های حرم و خیابان های اطراف، مراسم سینه زنی برگزارنموده و در پایان مراسم، برپایی بسیاربا شکوه نمازجماعت ظهر وعصر، پایانی زیبا براین حماسه حضور و نمایش اقتدارعاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

سخن آخر

ازآنجایی که در شرایط حساس امروز منطقه و جهان و با وجود ادامه عناد و کینه ورزی استکبار جهانی و ایادی مزدورآن درمنطقه، به نظر می رسد اهتمام خاص و جدی به برپایی این گونه تجمعات و به ویژه مراسم پیاده روی اربعین که امسال علاوه بر حضور بیست میلیونی زوار شیعه در کربلای معلی، در تهران و سایر شهرهای ایران اسلامی برگزارگردید، ازاهمیت ویژه و بسزایی برخورداربوده و نقشی وحدت آفرین و اقتدارافزا برای آحاد مسلمین به خصوص شیعیان دارد که نیازمند توجهات و برنامه ریزی های دقیق و منسجم تری دارد که انشاء الله با اهتمام ویژه دست اندرکاران شاهد هم گرایی و هم افزایی بیشتری دراین قبال درسنوات آینده باشیم.

 حسین شاملو   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha