دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 340960
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
قهرمانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: روحانیون با پرداختن تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) فرهنگ دینی را در میان نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال می دهند چرا نسل جوان هر جامعه ای به عنوان سرمایه های مهم و گرانسنگ آن بشمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت ایام سوگواری حسینی اظهار داشت: نهضت اباعبدالله الحسین(ع) و فلسفه عاشورا نشانه اهمیت امربه معروف و نهی از منکر  در جامعه اسلامی است، چراکه واقعه عظیم عاشورا به منزله احیا ارزش های دینی و برائت از ظالمین و مستکبران زمانه رخ داده است.

وی تاکید بر تربیت و شعور حسینی را از ویژگی های رهروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و افزود: پیام نهضت حسینی مختص به مسلمین و مکتب اسلام نیست و پیام عدالت خواهی باید به سراسر جهان انتقال یابد.

وی تصریح کرد: زیارت اربعین و عزاداری امام حسین(ع) از اهم اعمال مورد تاکید این روز بوده که خود نمادی از شور و عزای مسلمان است.

مدیر استانی حوزه علمیه حضور مبلغان و روحانیون اعزامی در راستای پوشش برنامه های اربعین را موثر عنوان کرد و گفت: روحانیون با پرداختن بر تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) فرهنگ دینی را در میان نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال می دهند زیراکه نسل جوان هر جامعه ای به عنوان سرمایه های مهم و گرانسنگ آن بشمار می آیند.

وی ماندگاری حادثه کربلا را نشان از حقانیت آن دانست و خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) خواندن زیارت اربعین را از جمله نشانه های مومن می داند لذا ترویج فرهنگ شهادت و دین مداری موجب انتقال فرهنگ حسینی و ماندگاری مکتب اسلام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی اذعان داشت: گرامیداشت مناسبت های دینی و ملی و برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی مانع از نفوذ بدعت ها و فرهنگ های بیگانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha