شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اهمیت پرداختن علمای اسلام به بحث تکفیر گفتند: باید زمینه های ترویج تفکر تکفیر در جهان اسلام از بین برود تا شاهد ارهاب و کشتار انسان های بیگناه نباشیم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی الازهر مصر خاطرنشان کردند: متاسفانه هنوز در عالم اسلام کتاب هایی با گرایش تکفیری در برخی مدارس تدریس می شود که خروجی آنها اختلاف، ارهاب و کشتار است و باید علمای اسلام برای اصلاح این وضعیت فکر اساسی کنند.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: تا زمانی که پیش زمینه های تکفیر و ارهاب در کشورهای اسلامی از بین نرود ما شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود و علما در این زمینه رسالت سنگینی بردوش دارند.

این مرجع تقلید همچنین ازعلمای اسلام خواست برای اصلاح متون و مواد کتب درسی که اکنون در برخی مدارس نیز تدریس می شود، تلاش جدی صورت دهند، اینکه هر کس برای خود معنای خاصی از توحید و شرک کرده باشد و آن را به خرد مردم دهد نتیجه ای جز تکفیر ندارد.

حضرت آیت الله سبحانی همچنین با اهمیت دانستن کنفرانس های ضد تکفیر در قم و الازهر مصر گفتند:  متاسفانه امروز گروه های تروریستی در منطقه با حمایت مالی دشمنان دست به کشتار مردم بیگناه می زنند و محکومیت این جنایت ها در کنفرانس های مهم با حضور علمای اسلام بسیار مفید است.

ایشان همچنین از نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی قاهره تقدیر و برای وی آرزوی توفیق کرد.

ححت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از سخنرانی ها، مصاحبه ها، بازتاب ها و فضای حاکم بر کنفرانس الازهر مصر را ارائه داد وگفت: اگر  الازهر مصر که در جهان اسلام از مشی اعتدال نیز برخوردار است وارد جریان تقریب مذاهب اسلامی شود بسیار سودمند است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha