دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 341051
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
پژوهش

حوزه / کارشناس پژوهش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: ایجاد بسترهای لازم حمایتی، تشویق و ترغیب در زمینه ارائه تحقیق و پژوهش توسط طلاب موجب تقویت بنیه های علمی و عملی می شود.

فاطمه چراغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تشریح برنامه هفته پژوهش در استان اظهار داشت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های علمی، تجلیل از پژوهشگران و محققین برتر حوزوی در کنار اجرای دوره های مهارت افزایی پژوهش از اهم برنامه های هفته پژوهش است.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه تصریح کرد: آموزش و پژوهش یکی از مهمترین ارکان حوزه علمیه است به گونه ای که صرف فعالیت در یک زمینه نمی تواند موجب موفقیت و تکمیل اندوخته های علمی و معنوی طلبه شود.

وی افزود: یادگیری و آموزش توأمان با تحقیق و پژوهش می تواند مهارت طلاب را در آموختن عمیق علم و دانش تحکم بخشد و او را با روش های ایده پردازی و نظریه پردازی همراه با قلم رسا تقویت کند.

کارشناس پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اذعان داشت: آشنایی طلاب با روش های مقاله نویسی و رجوع به منابع غنی دینی می تواند رکن آموزش را همسو با پژوهش همراه سازد.

وی با اشاره به رتبه پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در مقایسه با سراسر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به آمار سال 92 حوزه علمیه خواهران استان در مقایسه با سراسر کشور دارای رتبه 14 بوده که امسال پیش بینی می شود این جایگاه ارتقا یابد.

چراغی فعالیت های پژوهشی در سطح استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حضور طلاب در زمینه ارسال آثار و مقالات مختلف به جشنواره های علامه حلی، رشد و بانوی کرامت چشمگیر بوده که در سال گذشته طلاب خواهر موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

وی با بیان این مطلب که برگزاری نشست ها و برنامه های پژوهشی زمینه علاقمندی را در طلاب افزایش می دهد، افزود: ارزیابی برترین پایان نامه ها و تقدیر از اساتید روش تحقیق و راهنما از جمله برنامه های هفته پژوهش است همچنین برگزاری همایش در شهرهای خوی، نقده، شاهین دژ، میاندوآب، سلماس و ارومیه برگزار می شود که در آن از پژوهشگران برتر طلبه خواهر تقدیر به عمل می آید.

کارشناس پژوهش بیان داشت: ایجاد بسترهای لازم حمایتی، تشویق و ترغیب در زمینه ارائه تحقیق و پژوهش توسط طلاب، موجب تقویت بنیه های علمی و عملی شده و در نهایت پرورش پژوهشگران نخبه و موفق را در حوزه های علمیه افزایش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha