جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مبلغی لرستان

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه و هم راستا بودن فعالیتهای این دو نهاد از ضرورت های امروز جامعه اسلامی می باشد .

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه روز شهادت آیت‌الله  دکتر محمد مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است افزود :  این روز بعنوان یکی از یادگارهای  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است که بر ضرورت تعامل این دونهاد تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز استعمارگران برای خاموش کردن مساله ایمان و وجدان دینی در بین  جامعه خصوصا قشر دانشجو تلاش می کنند تصریح کرد : امروز  دانشگاه‌ها و حوزه ها بعنوان مرکز پرورش انسان‌ها  در دو حوزه دینی و اسلامی،  وظیفه دارند با تعامل دو سویه مکمل فعالیتهای هم باشند و نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کنند.

این استاد حوزه،  با تاکید براینکه وحدت عملی حوزه و دانشگاه، شکوفایی علمی کشور را در پی دارد، ادامه داد: پيوند روحانى و دانشجو، آميختن دين و دانش و تعهّد و تخصّص  با هم است، در سايه اين پيوند، جامعه از دانش بي ‏دين و تمدّن بي ‏اخلاق و رفاه بي ‏معنويّت و فرهنگ بدون مكتب و زندگى جدا از خدا نجات مي يابد.

وی با اشاره به اینکه، وحدت حوزه و دانشگاه، تجسّم «عينيّت ديانت و سياست» است، گفت: امروز باید دو نهاد حوزه و دانشگاه با ترویج و گسترش فعالیتهای دو جانبه خود در  جهت ترویج فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنند

 حجت الاسلام مبلغی در پایان خاطرنشان ساخت: 27 آذر ماه به منظور تهامل این دو نهاد  نشست حوزه و دانشگاه در پردیس علامه طباطبایی استان برگزار می شود

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha