دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مبلغی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان کرد: یک فضای آزاد تعریف نشده باعث حسن ظن نخبگان به سازمان‌ها می‌شود و باید برای دوری از این مشکلات تعریفی مناسب حتماً صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که، دانشگاه و حوزه‌های علمیه برای انجام کارهای خود به یکدیگر نیازمند هستند اظهار کرد: این دو نهاد تأثیرگذار راهی جز حرکت به سمت همگرایی با یکدیگر ندارند به این دلیل که هر دو در یک کشور قرار دارند و به دنبال پیشرفت مادی آمیخته با معنویت هستند.

وی بیان کرد: حوزه و دانشگاه در صورتی که یک تعریف مناسب در یک چارچوب مشخص برای کشور داشته باشند می‌توانند به کشور خدمت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه نباید نگاه سطحی به وحدت داشته باشیم تصریح کرد: برای وحدت حوزه و دانشگاه، نباید به امور سطحی و ابتدایی مانند مراسم‌ها و همایش‌ها و تشریفاتی مانند این‌ها بسنده کنیم.

وی ابراز داشت: با توجه به تعریفی که کشور برای پیشرفت دارد باید نوع همکاری‌ها شناسایی شده و چارچوبی را تعریف کنیم و هر دو نهاد بر روند همکاری‌ها نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی ادامه داد: اگر چارچوب همکاری‌ها درست تعریف شده باشد، حوزه و دانشگاه در کار یکدیگر دخالت نخواهند کرد و همچنین به سطحی گرایی و شعارگرایی و ایجاد یک فضای برزخی تعریف نشده که خاستگاه اشکالات فراوانی است دچار نخواهیم شد.

وی مطرح کرد: راه مناسب وحدت حوزه و دانشگاه این است که نوع پیشرفت مطلوب را با توجه به نقش علوم دینی و تجربی بر اساس چارچوب و مدلی مناسب و به صورت عالمانه تعریف کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان کرد: یک فضای آزاد تعریف نشده باعث حسن ظن نخبگان به سازمان‌ها می‌شود و باید برای دوری از این مشکلات تعریفی مناسب حتماً صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پس از تعریف چارچوب وحدت دو نهاد، باید کمیته‌ای از حوزه و دانشگاه تشکیل شود که روند تقویت همکاری‌ها را پیگیری کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha