شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ در آستانه سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، نمایه آثار و آموزه های امام حسن عسکری(ع) با مطلب جدید در پایگاه حوزه قرار گرفت.

کارشناس پژوهشی پایگاه حوزه نت با اعلام این خبر به خبرنگار «حوزه» گفت: این نمایه در قالب 28 مطلب پیرامون آثار و آموزه های علمی این امام همام از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

روح الله حاجیلو افزود: " گوشه هایی از تلاش علمی امام(ع)"، "موسوعة الامام العسکری(ع)"، " فرهنگ جامع سخنان امام(ع)"، " پژوهشی پیرامون تفسیر امام عسکری(ع)"، " ترجمه تفسیر منسوب به امام(ع)"، "نقش امام (ع) در تفسیر قرآن"، " بررسی صحت و اعتبار روایات تفسیر منسوب به امام عسکری(ع)" از مطالب جدید ارائه شده هستند.

وی ادامه داد: "بانوان حکومت جهانی - صیانة الماشطة"، " صحیفه عسکریّه (نگاهی به دعاهای امام)"، " رهنمودهای تربیتی از امام(ع)"، " فرمایشات گوهربار امام(ع)"، " حضرت فاطمه(س) در نگاه امام عسکری(ع)"، " حضرت مهدی (عج) در نگاه امام حسن عسکری (ع)"، "جایگاه اندیشه و عمل در سخنان امام(ع)"، "امام (ع) و منحرفان فکری" و.. از جمله این مطالب می باشند.

حاجیلو در بخش دیگری از گفت وگوی خود یادآور شد: این نمایه در حال حاضر به عنوان یکی از نمایه های اصلی دانشنامه امام حسن عسکری(ع) و در مجموع با 193 مطلب و 14 نمایه از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

حاجیلو افزود: دانشنامه امام حسن عسکری(ع) با هدف جمع‌آوری تمامی اطلاعات و ویژگی‌های شخصیتی این امام همام از منابع معتبر و كتب‌ دينی و عرضه یکجای آن به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق پژوهشگران حوزه و دانشگاه در فضای مجازی عرضه شده است.

وی ادامه داد: "معرفی امام(ع)"، "دوران امامت"، "شهادت امام(ع)"، "اخلاق و فضایل امام(ع)"، "سيره عملى امام(ع)"، "اصحاب و شاگردان"، "کرامات و معجزات"، از دیگر نمایه‌های این دانشنامه می باشند.

وی گفت: "امام(ع) از دیدگاه اندیشمندان"، "امام(ع) در آینه شعر و ادب"، "پرسش و پاسخ با محوریت امام(ع)"، "زیارت و زيارتگاه امام (ع)"، "امام(ع) در رسانه و اينترنت"، "كتاب و كتابشناسی امام حسن عسکری(ع)" از دیگر نمایه‌های این دانشنامه معنوی و پژوهشی محسوب می‌شوند.

علاقمندان می‌توانند برای استفاده از این دانشنامه معنوی به نشانی اينترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa//Subjects/?SubjectId=4932

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha