جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
امام

جمعی از مستبصرین کشورهای نیجریه، گینه بیسائو، غنا و مالی با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، از نزدیک با فعالیت های این مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کارشناس بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور درجمع مستبصرین آفریقایی با معرفی فعالیت های این مرکز در حوزه تولید نرم افزار و پایگاه های اطلاع رسانی اسلامی به معرفی دانشنامه معمار کبیر انقلاب اشاره کرد.

حجت الاسلام حامد مقیسه افزود: دانشنامه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دارای یک هزار و 492 مطلب شامل گزیده کتاب، چکیده پایان نامه، بریده جراید، پایان نامه های دانشجویی، پرسش و پاسخ معرفی کرد که از هم اکنون در پایگاه حوزه نت در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

وی ادامه داد: در این دانشنامه سعی شده که مباحث جامعی از فرامین، منّویات، توصیه های حضرت امام خمینی(ره) برای مخاطبین و علاقه مندان به سیره علمی و عملی امام راحل در فضای به صورت یکجا عرضه شود.

کارشناس ارتباطات و تبلیغات مرکز نور افزود: این دانشنامه در ۲۲ موضوع پیرامون شخصیت اجتماعی، سیاسی، دینی امام راحل مطالب ارزشمندی را در فضای مجازی منتشر کرده است.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به موضوعات دانشنامه غنی معمار کبیر انقلاب، افزود:«امام، زندگینامه و خانواده»، «ویژگیهای فردی و رفتاری»، «مقام علمی»،« امام؛ حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی»، «امام؛ ولایت فقیه و مرجعیت»، «امام و سیاست»، «امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای» از جمله این موضوعات می باشند.

وی، «اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام»، «امام و مردم» و «امام و زنان» را از موضوعات دیگر این دانشنامه دانست و ادامه داد: علاقه مندان با مراجعه به این دانشنامه می توانند مطالب دیگری از جمله؛ «امام؛ هنر و فرهنگ»، «امام؛ وحدت ملی و انسجام اسلامی»، «وصیت نامه امام»، «امام از منظر دیگران» و«کتاب، پایان نامه و کتابشناسی امام(ره)» را مورد مطالعه قرار دهند.

کارشناس ارتباطات و تبلیغات مرکز، تولید این دانشنامه را سعی و تلاش پژوهشگران پایگاه حوزه نت دانست و بیان داشت: «امام، تفسیر و حدیث»، «امام، فقه و اصول»، «امام(ره)، فلسفه، عرفان و اخلاق»، «حالات معنوی امام» و... از جمله دیگر عناوین دانشنامه امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام مقیسه خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند برای بهره بیشتر از مطالب ارزشمند این دانشنامه علمی به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/8212

انتهای پیام     313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha