جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صالحی سید  عباس

حوزه/ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که باید در عرصه نقد کتاب وارد شده و اجازه نقد هر کتابی در حوزه دین به هر ناشری داده نشودخاطرنشان کرد: کتاب سازی، نقد کتاب و اقتصاد نشر از مهمترین مواردی است که حوزه دین باید در این عرصه ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سید عباس صالحی  عصر امروز در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب  حوزه دین در قم بیان داشت : قم شهر نهضت و انقلاب اسلامی  و شهر تکمیل کننده انقلاب و گسترش نهضت حماسه مردم است.

وی با بیان این که قم شهر حوزه و روحانیت شیعه می باشد، اظهار داشت: شهر مقدس قم از جهت تاریخی جزء قدیمی ترین شهرها و از لحاظ کمیت، کیفیت و با توجه به حضور فعالان عرصه بین الملل در آن، شهری مقدس بوده، به نوعی شهر فرهنگ، کتاب و نشر می باشد.

عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: قم شهری است که با کتاب و نشر تعریف می شود؛ به گونه ای که 12 درصد نشر کشور در این شهر صورت می گیرد و در 9 ماه گذشته 5601 کتاب تنها در این شهر مقذس به چاپ رسیده که 3180 عنوان آن چاپ اولی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: چاپخانه و کتاب خانه های این شهر مانند؛ کتابخانه های مسجد اعظم، مدرسه مبارکه فیضیه، کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی و نیز کتابخانه تخصصی آیت الله العظمی سیستانی همه بیانگر این حقیقت است که این شهر، شهر روحانیت، فرهنگ و اهل بیت(علیهم السلام) است.

معاون فرهنگی ارشاد با بیان این که در سال جاری 8393 کتاب در حوزه دین تولید شده است، ابراز داشت: این آمار نسبت به سال گذشته با افزایش 22 درصدی در حوزه دین مواجه شده است که نشان دهنده افزایش عناوین گوناگون در حوزه دین است.

وی افزود: باید ناشران فعال حوزه دین در این عرصه تلاش های خود را برای نشر آموزه های دین بیشتر نمایند تا جامعه از این آثار بیشترین  بهره را ببرند.

صالحی  به 8 ناشر حوزه دین به عنوان پرکارترین ناشران در 33 سال اخیر نیز اشاره کرد و اذعان داشت: بوستان کتاب، دفتر نشر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات صدرا، انتشارات انصاریان، انتشارات جامعه مدرسین حوزه، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، انتشارات دلیل ما و بنیاد پژوهش های اسلامی به ترتیب به عنوان پرکاربردترین ناشران سال های اخیر در حوزه دین بودند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان این که باید در عرصه نقد کتاب وارد شده و  اجازه نقد هر کتابی در حوزه دین به هر ناشری داده نشودخاطرنشان کرد: کتاب سازی، نقد کتاب و اقتصاد نشر از مهمترین مواردی است که حوزه دین باید در این عرصه ورود پیدا کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha