سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گلستان

حوزه/ در چهارمین گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان گلستان بر ضرورت کتابشناسی به عنوان گام اول در عرصه تحقیق و پژوهش، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی در چهارمین گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان گلستان که با حضور کارگروه ارزیابی و نظارت حوزه های علمیه، در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد، با اشاره به نقش ارزیابی در بهبود وضعیت مدارس، گفت: ارزیابی عملکرد، یک فرصت است، چرا که سبب پوشش نقاط مغفول مانده شده و در نهایت به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد.

وی افزود: چه خوب است که قبل از آن که به حساب ما رسیدگی شود، خود به آن رسیدگی کنیم؛ زیرا ارزیابی در این دنیا بسیار سهل تر از ارزیابی در روز قیامت است.

رئیس کارگروه ارزیابی و نظارت حوزه های علمیه نیز در این گردهمایی، خواستار برگزاری کلاس‌های مشاوره تحصیلی، خانواده، زبان های خارجی و... در مدارس شد و گفت: کتابشناسی، قدم اول در تحقیق و پژوهش است. طلبه ابتدا باید با کتاب آشنا شود سپس به انجام تحقیق بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با ارزیابی مثبت عملکرد مدارس استان گلستان، خاطر نشان کرد: وضعیت امروز مدارس به سبب فعالیت ها و تلاش های چندساله مدیریت استان جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: در این سفر یک هفته ای، 19 بازدید از مدرسه، 19 جلسه مدیریتی، 176 جلسه معاونین، 20 جلسه امور طلاب و 2 جلسه با مدیریت استان انجام و ارزیابی های لازم صورت گرفت تا در راستای بهبود اوضاع کوشش شود.

رئیس کارگروه ارزیابی و نظارت حوزه های علمیه اضافه کرد: هم اکنون در حوزه 12 روش نوین تدریس داریم که اساتید در تدریس از این روش‌ها استفاده کنند.

برپایه این گزارش، در پااین گردهمایی همچنین هر یک از مدیران مدارس علمیه استان به بیان نظران و مشکلات مدارس خود پرداختند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha