پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
رصاف

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس از برگزاری جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و عمامه گذاری 70 نفر از طلاب، با حضور علمای شیعه و سنی و سخنرانی آیت الله جنتی، در شیراز خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رصاف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با تبریک ایام ولادت با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، به اهداف برگزاری جشن بزرگ عمامع گذاری طلاب و شرکت علمای اهل سسنت در این مراسم اشاره کرد و گفت: افراطیون جهان اسلام با حمایت های بیگانگان، عملا برای از بین بردن اسلام تلاش می کنند و ما نیز باید به مساله وحدت توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راستای تقویت وحدت اسلامی، دوشنبه شب هفته جاری، علمای شیعه و سنی و مسئولین استان ، در مسجد اهل تسنن حضور یافتند و بنا شد که برادران اهل تسنن نیز در برنامه جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) و عمامه گذاری طلاب شرکت کنند. امیدواریم این برنامه به عنوان نماد وحدت بازتاب خوبی در داخل و خارج کشور داشته باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، شرکت علمای شیعه و سنی در این مراسم را نشانه الفت، مودت و محبت و روابط حسنه آنان خواند و ابراز داشت: علمای اسلام باید با تکیه بر مشترکات و دوری از تفرقه و اختلاف، وحدت را در بین مسلمانان تقویت و حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رصاف، زمان برگزاری جشن میلاد و آیین عمامه گذاری طلاب را پنجشنبه شب، 18 دی ماه، بعد از نماز مغرب و عشا، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد و افزود: مراسم با تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از قرائت دعای پر فیض کمیل و مداحی، آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان به ایراد سخن خواهد پرداخت و سپس رهپویان فقه و فقاهت مفتخر به تلبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

وی، به شرایط تلبس طلاب اشاره کرد و گفت: طلاب می توانند پس از اتمام پایه شش و شرکت در آزمون و مصاحبه و تکمیل پرونده، معمم شوند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، مسئولیت طلاب را پس از معمم شدن بسیار سنگین خواند و ابراز داشت: تبلیغ دین از رسالت های مهم طلاب و روحانیون است و طلاب باید پس از عمامه گذاری، با حفظ جایگاه مقدس روحانیت و زی طلبگی، ارشاد و هدایت مردم بپردازند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha