جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
12

حوزه/ استاندار کرمان گفت: حدود 6 هزار روحانی خواهر و برادر در این استان و با توجه به ظرفیت های فرهنگی این استان، نیازمند به 2 هزار مبلغ و روحانی هستیم تا با همکاری های این نهاد ارزشمند، مشکلات فرهنگی را سامان ببخشیم.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، علی رضا رزم حسینی، امروز در دیدار آیت الله حسینی بوشهری  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزارشد به ارائه گزارش ازروند اجرایی این استان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی پرداخت و گفت: استان کرمان از پهناورترین استانهای کشور است و جمعیت آن بالغ بر 3 میلیون نفر می باشند.

وی افزود: از لحاظ معدنی، این استان از غنی ترین استانها است و 40 درصد افزایش معدنی نیزداشته است. و همچنین درهمین بخش معادن ناشناخته ای کشف شده است.  

رزم حسینی ادامه داد: استان کرمان در بخش کشاورزی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و از میراث فرهنگی و تاریخی خوب و با ارزشی برخوردار است. ولی موفقیت بیشتر در این عرصه ها نیازمندبه نقش آفرینی همه مسؤلین است.

استاندار کرمان با بیان اینکه درحوزه فرهنگی نیازمندبه همکاری و حضور پررنگ علمای دین هستیم، زیرا بیان و تشریح دین  ماموریت علما است افزود: نمایندگان مجلس، کار گزاران دولت و کار آفرینان سرمایه گذار سه  ضلع مباحث فرهنگی و کار آفرینی در جامعه می باشند و در رأس این مثلث، امام جمعه قرار دارد که ناظر بر همه کارها و به خصوص کار فرهنگی است.

وی اظهار داشت: نظارت امام جمعه بر این مجموع علاوه براینکه موجب آثار و برکات زیادی شده است همچنین کمترین حاشیه سیاسی  را در این مدت نیز به همراه داشته است.

استاندار استان کرمان با اشاره به اینکه این استان درحوزه فرهنگی از فقر فرهنگی رنج می برد گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار روحانی خواهر و برادر در این استان می باشند و با توجه به ظرفیتهای فرهنگی که در این استان و به خصوص درمناطق محروم وجود دارد، نیازمند به 2 هزار مبلغ و روحانی هستیم تا با همکاری آنها این نهاد ارزشمند، مشکلات فرهنگی را سامان ببخشیم.

وی در پایان خطر فرقه وهابیت را با توجه به فقر مالی مردم این استان بسیار جدی دانست و اظهار داشت: وهابیت از فقر مالی مردم نهایت بهره برداری را برای تبلیغ آموزه های خود استفاده می کند.

 انتهای پیام 40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha