یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جمکران

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: حضرت مهدی (عج) سیمایی چون سیمای پیامبر (ص) دارد و در رفتار، گفتار، سیرت نیز شبیه و همانند حضرت ختمی مرتبت می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صمدی یزدی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهارداشت: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در روایات و آیات متعددی به این مطلب اشاره کرده اندکه زمین هرگز از حجت خدا خالی نخواهد بود.
وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) بارها بیان داشتند و حتی در روز غدیر خم که روز اکمال دین و معرفی امام علی به عنوان وصی و جانشین حضرت بود، پیامبر(ص) 25 مطلب را پیرامون امام زمان(عج) به عنوان آخرین امام و جانشین حضرت رسول (ص) که از نظرها غایب می شود سخن بر زبان آورد.
حجت الاسلام صمدی یزدی با بیان اینکه امام زمان (عج) شباهت هایی با انبیا علیهما السلام به ویژه پیامبراکرم(ص) دارند، گفت:  امیرالمؤمنین (ع) روزی به امام حسین (ع) نظر افکنده به اصحاب خود فرمودند: «در آینده خداوند از نسل او مردی را پدید می‌آورد که همنام پیامبر شماست و در ویژگیهای ظاهری و سجایای اخلاقی به او شباهت دارد.»
وی، زیبا و خوش صورتی را از ویژگی های حضرت حجت (عج) توصیف کرد و افزود: حضرت علی(ع) در روایتی دیگر بیان داشتند؛ زیبایی اگر به اعتدال و تناسب اعضای چهره، یا به گیرایی نگاه و نورانیت صورت و جذّابیت آن باشد، همگی در وجود نازنین یادگار پیامبر(صلی‌الله علیه وآله وسلم) به ودیعت نهاده شده است.
این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم در روایتی دیگر از امام علی (ع) اظهارداشت: پیشانی بلند و گشاده‌اش بر هیبت و وقار چهره زیبایش می‌افزاید، و چنان نوری بر چهره و جبین او پیداست که سیاهی موهای سر و محاسن شریفش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
وی با به برخی از وصف های پیرامون حضرت اشاره کرد و گفت: در وصف حضرت  وارد شده است که ؛ «المهدی طاووس اهل الجنّة، وجهه کالقمر الدّری علیه جلابیب النور»، «حضرت مهدی(علیه السلام) طاووس اهل بهشت است، چهره‌اش مانند ماه درخشنده است و گویا جامه‌هایی از نور بر تن دارد»ف «اللّهم ارنی الطّلعة الرّشیدة والغرّة الحمیدة واکحل ناظری بنظرة منّی الیه»، «بار خدایا ! آن جمال با رشادت و پیشانی نورانی ستایش شده را، به من بنمایان، و چشمم را به نگاهی به او، سرمه کن».
انتهای پیام   313/17
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha