دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین طالب زاده

حوزه/ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دو تهران گفت: همکاری حوزه و آموزش وپرورش منشأ خدمات و برکات بسیاری برای نظام آموزشی بوده، اما در زمینه نرم افزاری و تولید محتوا باید همکاری ها مستمر تر باشد.

دکتر حسین طالب زاده، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به نیاز جدی آموزش و پرورش به استفاده از ظرفیت های آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان، گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و  سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش برای داشتن نگاه تربیتی آمیخته با علم و انتقال مفاهیم دینی و معارف قرآنی به دانش آموزان، نیازمند ورود حوزه و روحانیت به این عرصه است.

وی ادامه داد: به طورطبیعی حوزه های علمیه در زمینه های مختلف دینی و تربیتی صاحب نظر بوده و تا امروز هم همکاری حوزه و حضور طلاب و روحانیون فرهیخته در مدارس، کمک بزرگی برای ارتقای سطح معارف دینی دانش آموزان بوده است.

طالب زاده با بیان این که هم در بخش آموزش و هم در بخش های فرهنگی و تربیتی، نیازمند حضور حوزه و حوزویان هستیم، اظهارداشت: برنامه همکاری حوزه و آموزش وپرورش در قالب ستاد همکاری ها، منشأ خدمات و برکات بسیاری برای نظام آموزشی بوده، اما در زمینه تولید محتوا و نرم افزار همکاری ها باید تنگاتنگ و مستمر تر باشد.

وی افزود: معتقدیم این فعالیت ها باید منسجم و سازمان یافته باشد تا بتوانیم معارف دینی را از مرکز اصلی آن یعنی حوزه های علمیه، به مدارس و دانش آموزان منتقل نمائیم، چون یافته های صاحبان علم باید در جامعه تبدیل به رفتارشود، و لذا دانش آموزان و مدارس بهترین محل رفتارسازی دینی به شمار می آیند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 2 تهران با دعوت مجدد از طلاب فرهیخته و متخصص امر تعلیم و تربیت برای حضور فعال تر در مدارس و کمک به ارتقای سطح دینی نوجوان و جوان کشور، یادآورشد: تأثیرگذاری آموزه های دینی باید از سنین پایین کودکی و نوجوانی نهادینه شود، لذا درصددیم جلسات منظم و مستمری را از طریق ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با علما و روحانیون برگزار کنیم.

وی با بیان این که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب باید مفاهیم دین را در قالب هنر به مخاطبان منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: اصلی ترین رسالت ما انتقال این مفاهیم ارزشمند به جامعه است و از آن جا که حوزه خاستگاه مفاهیم معرفتی، علمی و اسلامی است، می توانیم با بهره گیری از عرصه های مختلف هنری جذاب، نسل آینده انقلاب را با مفاهیم غنی قرآنی آشناتر سازیم.

طالب زاده در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه های عکس اربعین در سطح برخی مدارس منطقه 2 تهران، گفت: به تصویر کشیدن ارزش های آرمانی و اسلامی مثل اربعین، عاشورا و فرهنگ غنی ائمه اطهارعلیهم السلام از طریق عکس و یا شیوه هایی دیگر هنری مثل قصه گویی، نقاشی، خطاطی و...، منجر به ارتقای معنویت دانش آموزان می گردد.

انتهای پیام 34/313 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رازي IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    برادر عزيز كي گفته اين آقا دكتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟