دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام گلزاده

حوزه/ معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از کلید خوردن جشنواره شعر به زبان انگلیسی با رویکرد وحدت اسلامی وپیامبر اکرم(ص) در سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام صادق گل‌زاده  در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر رحمت که در مرکز همایش های دفترتبلیغات اسلامی قم برگزار شد، تصریح کرد: صدا و سیما به ویژه رادیو معارف، هیئت وکانون خادم‌الرضا (ع)، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه،  معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به همراه برخی دیگر از بخش‌های فرهنگی استان قم در برگزاری این همایش همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در جشنواره عربی با توجه به اینکه در سه ماه گذشته انجام شده است، شاعران بسیاری برای ارائه آثار خود اقدام کردند افزود: جشنواره شعر رسول مهربانی در بخش فارسی نیز فردا برگزار خواهد شد و برنامه‌های متنوعی برای برگزاری این جشنواره در نظر گفته شده و شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ارسال 403 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر عربی «رسول‌الرحمه» گفت: از این تعداد، 251 اثر مردمی و بقیه آثار فصیح بوده که از کشورهای عراق، بحرین، کویت، یمن،‌ عربستان و برخی دیگر از کشورهای اسلامی ارسال شده است.

وی وحدت را فریضه‌ای الهی و انسانی برشمرد که هر فردی در ایجاد آن رسالت خاصی دارد و خاطرنشان کرد: تقریب مذاهب اسلامی از آغازین موضوعات دین مبین اسلام و دیگر ادیان الهی بوده است، زیرا ظرفیت وحدت مفاهیم مشترکی دارد که با توجه به این مفاهیم می‌توانیم برای رسیدن به آرمان‌های پاک انسانی تلاش کنیم.

حجت الاسلام  گلزاده با اشاره به ارسال شعرهایی از زبان های دیگر در خصوص پیامبر اکرم(ص) به دبیرخانه این جشنواره گفت:برای  سال آینده، جشنواره شعر انگلیسی در همین خصوص کلید خورده می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha