جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علیزاده موسوی

حوزه/ رئیس پژوهشکده حج و زیارت گفت: باید از انجام هرکاری که وحدت مسلمین را خدشه دار می کندپرهیز کرد؛ چرا که دامن زدن به اختلافات به هربهانه ای آب به آسیاب دشمن ریختن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی امروز  در گردهمایی روحانیون عتبات که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد به تبیین اوضاع عراق و منطقه و همچنین بیان اهمیت حفظ وحدت و دوری از دامن زدن به اختلافات مذهبی پرداخت.

وی  داعش را آلت دست غرب دانست و اظهار كرد: هدفي كه غرب دنبال مي‌كند از بين بردن قدرت و توان نظامي و اقتصادي جهان اسلام است و جريان هايي چون داعش در راستاي تحقق اين هدف گام بر مي‌دارند، كاري كه در سوريه انجام شد و تمام زيرساخت های این کشور را نابود کردند و نمونه ديگر هم عراق كه در جنگ آمريكا با خاك يكسان شد و هرچه سرمايه و نيرو دارد بايد براي آباداني خود بكار بندد از سوي ديگر وجود چنين مسائلي  در جهان اسلام ديگر مجالي به انديشمندان نمي‌دهد تا به فكر توليد علم و پيشرفت جهان اسلام و حل مسائل مهم آن باشند، بلكه مدام درگير اين دست از امور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، ترسيم چهره اي نادرست از اسلام را هدف ديگر غرب دانست و گفت: از آنجايي كه اسلام به سرعت در غرب در حال گسترش است، سياستمداران غرب با ترسيم چهره اي نادرست از اسلام به

دنبال جلوگيري اين گسترش هستند و جريان‌هاي تكفيري با انجام چنين امور وحشيانه اي در رسيدن به اين هدف ياري مي‌كنند و اين همان خصوصيت آلت دست قرار گرفتن ايشان است.

اين محقق و پژوهشگر حوزوي افزود: شرايط عراق بسيار حساس و دقيق است و بايد توجه داشت كه عراق تجزيه نشده و و تبدیل به  حياط خلوتي براي ابرقدرت‌ها نشود.

رييس پژوهشكده حج و زيارت با بيان اينكه جايگاه مرجعيت شيعه نيز در اين شفاف سازي بسيار حائز اهميت است، تصريح كرد: مرجعيت شيعه در عراق با موضع گيري هوشمندانه توانست تا توطئه القاي جنگ فرقه اي در عراق را

كنترل كند.

*تنها بهانه دشمنان اسلام برای قتل شیعیان

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود:امروزه گروه های تروریستی  و تکفیری هیچ بهانه ای برای قتل شیعیان ندارند و تنها تمسک برای کشتن شیعیان این است که می گویند شیعه مقدسات دیگر مذاهب اسلامی را سب و لعن می کند و با این بهانه دست به کشتار و قتل عام شیعیان بی گناه می زنند که باید با بصیرت و آگاهی کامل و حفظ وحدت این بهانه را از دست آنان بگیریم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی تاکید کرد:بعضی از شیعیان تصورمی کنند که تبری از دشمنان اهل بیت(ع) تنها با لفظ و به صورت سب و لعن است و حال آنکه با کار علمی و مجاهدت های عملی انجام پذیر است و باید از انجام هرکاری که وحدت مسلمین را خدشه دار می کندپرهیز کرد چرا که دامن زدن به اختلافات به هربهانه ای آب به آسیاب دشمن ریختن است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha