دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام جعفریانی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم گفت: اگر آموزه‌های دینی را در بخش تحکیم خانواده رعایت کنیم در زنگی واقعاً موفق خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام  جعفریانی امروز جمعه(26دی ماه)در همایش پیوندهای آسمانی ویژه طلاب حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرکز خدمات که به امر مقام معظم رهبری با یک فعالیت در امر درمان آغاز به کار کرد اظهار داشت: خدماتی که این مرکز به اهل علم ارائه می‌کند در طول تاریخ بی سابقه است و توانسته است که برخی از حداقل حقوق شهروندی طلاب را برآورده کند.

وی بیان کرد: رئیس مرکز خدمات به جنبه‌های عاطفی خدمات توجه ویژه‌ای دارند و اقدام به برگزاری جشن‌هایی مانند جشن ممتازین تحصیلی، پیوندهای آسمانی و ... از جمله این خدمات است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه قم تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که جبرئیل آنقدر درباره زن‌ها به من توصیه کرد که تصور کردم که حتی اف گفتن هم به آن‌ها جایز نیست.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) به نقل از جبرئیل(ع) فرمودند که مراقب باشید که مردم به زن‌ها و فرزندانشان ستم نکنند چون آن‌ها نزد شما ودیعه الهی هستند.

حجت‌الاسلام جعفریانی با اشاره به مسائلی که می‌تواند خانواده را به یک خانواده معنوی تبدیل کند ابراز داشت: اگر آموزه‌های دینی را در بخش تحکیم خانواده رعایت کنیم  زندگی واقعاً موفقی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: صفا، صمیمیت، ادب، احترام، ایثار، رفاقت، یکرنگی، صداقت ،تواضع، دوری از لجاجت، میانه‌روی، عدالت، ساده زیستی، قناعت و ادای حقوق و رعایت ظرفیت برخی از مسائلی است که با رعایت آن‌ها می‌توانیم زندگی موفقی داشته باشیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌علمیه قم با اشاره به اینکه خانواده‌های طلبه برای دیگران الگو هستند مخصوصاً در خانواده‌هایی که در آن‌ها روحانی کمتر است گفت: هر اتفاقی که برای ما می‌افتد تمام فامیل و بستگان آن را زیر ذره‌بین دارند و انشا الله بتوانیم الگوی خوبی برای جامعه و فامیل باشیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha