یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با اشاره به این که جهان در آستانه تحول عظیمی است، گفت: این تحول با مدیریت دین و به ویژه اسلام انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در گردهمایی بزرگ طلاب استان بوشهر با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع)، طلاب و روحانیون را پرچمدار حفظ دین و ارتقا سطح فرهنگ دینی و افسران عرصه دفاع فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی و پیشتازان ولایتمداری عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی استکبار با اجرای پروژه اسلام هراسی چهره خشنی از اسلام نشان می دهد و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی با بیان این که این حوادث نیازمند بررسی دقیق است، ادامه داد: در دهه های اخیر موضع گیری های بسیاری در فضای مجازی و حقیقی علیه اسلام و به ویژه پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت و استکبار با تمام توان علمی و تکنولوژی رسانه ای این تهاجم را مدیریت می کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به این که جهان در آستانه تحول عظیمی است، گفت: این تحول با مدیریت دین و به ویژه اسلام انجام می شود؛ جامعه بشری به سمت دین و به عنوان واقعیت گرایش پیدا کرده است؛ بلوک شرق نیز که به سردمداری شوروی مدیریت غیر دینی می کرد و مدیریتی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ضد دینی طراحی کرده بود، خود به خود سقوط کرده و یکباره به چند بخش تقسیم گردید و همه این بخش ها به دین گرایش پیدا کرد.ند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به سخنان پوتین رئیس جمهور روسیه، افزود: پوتین در یکی از اظهارات خود عنوان کرد "ما اشتباه کرده بودیم و باید جامعه روسیه را با روحانیت شیعه معماری کنیم".

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به این که کشورهای تازه استقلال یافته در آسیای میانه و اروپا همگی به سمت دین داری و دین مداری حرکت کردند، تصریح کرد: رویکرد جامعه بشری به سوی اسلام گسترده تر، فراتر و عمیق تر است و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر این که جامعه بشری به این نتیجه رسیده است که باید جامعه را دینی مدیریت کرد و جامعه منهای خدا مانند علم مجهول است، ابراز داشت: در کشورهای غربی بحران هویت ایجاد شده و به همین دلیل به سمت دین به ویژه دین اسلام گرایش پیدا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: جهان صهیونیسم و سرمایه داری به عنوان تنها ابرقدرت حال حاضر به سردمداری آمریکا، می بیند که با حاکمیت دین و اسلام و آن هم اسلام ناب محمدی(ص) جوهره و ماهیت آن به خطر می افتد، به همین دلیل پروژه تقابل خود را علیه دین و اسلام را با اسلام ستیزی طراحی کرد، چرا که می داند اسلام، سرچشمه و منبع فیاض حقیقت ها و بیداری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که دشمن با تهاجم سخت، نیمه سخت و نرم این کار را انجام می دهد، ابراز داشت: دشمن با راه اندازی جنگ نظامی هشت ساله و نیز تهاجم نیمه سخت با ایجاد گروه های تروریستی در تمام جهان و تهاجم گسترده نرم به ویژه در عرصه رسانه و هجمه فرهنگی سعی دارد ارکان اسلام را مورد تهدید قرار دهد تا انقلاب اسلامی لطمه ببیند و نهاد های اصیل اسلامی دچار بحران شوند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر در پایان، به وظایف حوزه و روحانیون در مقابل با این تهاجم دشمن اشاره کرد، بیان داشت: وظیفه حوزه و روحانیت، وحدت در سایه ولایت است؛ حوزه باید بر محوریت بیانات رهبری ساختار سازی کند و در فضای حقیقی و مجازی اسلام ناب را با تمام زوایای آن، در جامعه بشری ترویج دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha