شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه بوشهر

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به جایگاه و شخصیت والای حضرت زینب(س) گفت: سبک زندگی زینبی بهترین الگو برای بانوان امروز است.

حجت الاسلام رضا خدری، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با تبریک میلاد حضرت زینب(س) به زندگی این بانوی برجسته اسلام اشاره و اظهارداشت: آن حضرت سومین فرزند حضرت فاطمه(س) است که در پنجم جمادی‌الاول سال پنجم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشوده و  از جمله شخصیت‌های ویژه‌ای هستند که تأثیرگذاری بسیار عمیق و گسترده‌ای در تاریخ اسلام داشتند.

وی افزود: حضرت زینب(س) به عنوان یک بانوی فداکار و نمونه اسلام در تاریخ می درخشد و همه ما باید ایشان را به عنوان الگوی خود قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، ولایت مداری را از ویژگی های برجسته حضرت زینب (س) برشمرد و خاطر نشان کرد: ایستادگی و مقاومت، از صفات ویژه حضرت زینب (س) است؛ هم چنین نحوه برخورد این بانوی بزگ اسلام با در عرصه های اجتماعی و سیاسی از دیگر نکاتی است که برای همگان باید الگو باشد.

وی ادامه داد: در شرایط امروز که شاهد هجمه فرهنگ غرب هستیم توجه به سبک زندگی حضرت زینب(س) قطعا برای همه بانوان می تواند به الگویی درخشان در برخورد با فرهنگ های بیگانه گردد.

این استاد حوزه بوشهر، در ادامه به ابعاد علمی شخصیت حضرت زینب(س) اشاره و بیان داشت: یکی از ابعاد درخشان این بانوی بزرگ اسلام ، بعد علمی ایشان است که در سایه صبر و استقامت ایشان مورد غفلت واقع شده است.

وی تاکید کرد: امروز باید عده ای از محققان حوزوی و دانشگاهی به خصوص بانوان به مطالعه جامع شخصیتی حضرت زینب(س) مخصوصا در بعد علمی پرداخته و دستاوردهای خود را در اختیار جامعه قرار دهند.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha