یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
صفایی بوشهری

حوزه / امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه زبان هنر، زبان ماندگاری است، گفت: باید آموزه های دین و انقلاب را با زبان هنر در اشکال مختلف به تاریخ و جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست صمیمانه هنرمندان و خانواده 74 شهید عرصه موسیقی کشور، با بیان اینکه انسان هایی که در اوج هستند می توانند بالاترین حد یک هنر را ارائه کنند، اظهارداشت: در دفاع مقدس در کل تاریخ اسلام، همیشه هنرمندان متعهدی شکل گرفته‌اند که در اوج ایثار انسانی، کمال هنر انسانی را ارائه کرده‌اند.

وی افزود: شهدا، انسان‌هایی هستند که جانشان را در دست گرفته‌ و رفته‌اند که برای یک ارزش و آرمان جان بدهند و از بند دنیا رها شده و آسمانی شوند؛ و اگر آن فرد هنرمند باشد، هنر آسمانی ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري گفت: در جنگِ آن الهام بخش جهانی و نهضت الهی آسمانی، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، بدون استثناء هر شهیدی که در میدان مبارزه حاضر شد، شعر گفت؛ یعنی هنر دفاع مقدس را با محتوا و آهنگ خاص ارائه کرد و این حرکت را در تاریخ ماندگار کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر، بیان داشت: یکی از هنرمندی های انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس، آفرینش شخصیت های هنری است که بتوانند عظمت این انقلاب را با زبان هنر به تاریخ و جامعه معرفی کنند و بسیاری از این عزیزان در این راه شهید شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه زبان هنر، زبان ماندگاری است، گفت: ما باید آموزه های دین و انقلاب را با زبان هنر در اشکال مختلف به تاریخ و جامعه معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صفايي بوشهري با بیان اینکه بالاتر از آثار هنری یک شهید هنرمند، هنر شهادت او است، اظهار داشتند: هنرمند یک شخصیتی است که مورد توجه است که اگر آسمانی باشد مورد توجه خدا نیز هست و اگر شهید باشد، هنرمندی شهید و شهیدی هنرمند است.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از بیانات خود خاطر نشان نمودند: هم اینک هنر در اسارت جهان سلطه است و ما نیازمند یک دفاع مقدس هنری و آزادی هنر از سلطه جهان استکبار هستیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha