شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ریحانة النبی

حوزه/ بانوان بحرینی در بازدید از مرکز حجاب ریحانه النبی فعالیت های فرهنگی صورت گرفته را بسیار دقیق و کاربردی خواندند و خواستار اجرای طرح های حجاب در بحرین شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مرکز حجاب ریحانة النبی، بانوان بحرینی که از طریق فضای مجازی با مرکز حجاب ریحانه النبی آشنا شده بودند، با حضور در ستاد مرکزی، از نزدیک در جریان فعالیت های مجموعه قرار گرفتند و خواستار اجرای طرح های کاربردی حجاب در بین دختران جوان و نوجوان بحرینی شدند.

حجت الاسلام عسکرآبادی، مسئول طرح ملی حجاب ریحانه النبی ضمن خوش آمدگویی به بانوان بحرینی و استقبال از اجرای طرح های حجاب در بحرین اظهار داشت: حجاب، نماد کرامت انسانی بانوان مسلمان است که باید مفاهیم آن با جذاب سازی فرهنگی از دوران کودکی به دختران عرضه شود، زیرا که دختران امروز ما، مادران عفیف و پاکدامن آینده جامعه اسلامی خواهند بود.

حجت الاسلام عسکرآبادی، پس از معرفی و تبیین فعالیت های مختلف مرکز حجاب ریحانه النبی گفت: کتب آموزشی حجاب با رویکرد زبان و فرهنگ اسلامی ایرانی تدوین شده که می تواند به همت محققین بحرینی، آن را به سبک و فرهنگ اسلامی بحرین و متناسب با شرایط دختران بحرینی تبدیل نمود و آن را در قالب نوینی عرضه کرد.

بانوی بحرینی نیز در استقبال از طرح های حجاب به ضعف فرهنگی حجاب در بین دختران بحرینی اشاره نمود و گفت: مسلمانان بحرینی نیازمند تبیین عمیق معارف ناب اسلام محمدی هستند، به ویژه کودکان و نوجوانان بحرینی که در تیررس مستقیم استعمار فرهنگی غرب هستند و باید به دنبال تقویت باورهای دینی آنها بود.

این فعال بحرینی پس از بررسی کتاب مروارید بهشتی گفت: بسیاری از مسلمانان بحرینی به زبان شیرین فارسی آشنایی دارند و از مطالب کتب آموزشی حجاب به زبان فارسی استقبال می کنند وهمین کتاب های آموزشی مروارید بهشتی قطعاً مورد توجه کودکان بحرینی واقع می شود و در تقویت فرهنگ حجاب کودکان و نوجوانان بسیار موثر است.

وی در پایان بازدید از مرکز حجاب ریحانة النبی اظهار داشت: بانوان بحرینی از مسئولین مرکز حجاب ریحانه النبی مصرانه استدعا دارند ما را در اجرای طرح حجاب در بحرین یاری نمایند؛ در مرحله اول آمادگی داریم جمعی از بانوان فرهنگی خود را به منظور آموزش و تربیت مربی حجاب، به قم اعزام نماییم و در مرحله دوم زمینه تدوین کتب آموزشی حجاب با زبان و فرهنگ اسلامی بحرین را، در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha