جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تابعیت بحرین

حوزه/ مرکز حقوق بشر "الخلیج" از قرار گرفتن اسامی معارضان و فعالان سیاسی در کنار اسامی عناصر تروریست داعش انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، لغو تابعیت شهروندان بحرینی توسط مقامات بحرین به عنوان حربه نظام علیه معارضان بحرینی مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا به تازگی مقامات بحرینی تابعیت 72 شهروند بحرینی را لغو کردند. لازم به ذکر است که 50 نفر این لیست از معارضان بحرینی هستند و در این لیست اسامی برخی عناصر داعش نیز وجود دارد که اهانتی مضاعف به معارضان موجود در این لیست به شمار می رود. این اقدام نظام بحرین واکنش های مختلف داخلی و خارجی را در پی داشته است. در همین راستا مرکز حقوق بشر "الخلیج" تصمیم مسؤولان نظام بحرین در تاریخ 11 بهمن 93 مبنی بر لغو تابعیت 72 شهروند بحرینی را محکوم کرد و از قرار گرفتن اسامی معارضان و فعالان سیاسی در کنار اسامی عناصر تروریست داعش انتقاد کرد.

این مرکز که برای حمایت از مدافعان حقوق بشر و خبرنگاران مستقل در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس تشکیل شده است، روز دوشنبه در بیانیه ی اعلام کرد که لیست منتشر شده توسط وزارت کشور بحرین، اسامی افراد تروریست را در کنار اسامی فعالان سیاسی و معارضانی آورده که فقط نظر خود را بیان کرده اند.

این مرکز گفته که یکی از نام های موجود در این لیست نام سید احمد الوادعی از مدافعان حقوق بشر و معاون اجرایی مرکز بحرینی حقوق و دموکراسی است که پس از شکنجه توسط ماموران بحرینی در سال 2011 به انگلستان رفت.

 یکی دیگر از نام های این لیست علی عبدالامام است که در سال 2011 حکم غیابی 15 سال زندان توسط دادگاه نظامی برای او صادر شده و همچنین عباس ابوصفوان خبرنگار و دکتر علی دیر، مؤسس انجمن الإخبارية در اینترنت می‌باشد.

خالد ابراهیم مدیر برنامه های مرکز الخلیج گفت: ما با اقدام مسؤولان بحرینی مخالفیم؛ چرا که اسامی فعالان دموکراتیک و سیاسیون مدافع حقوق بشر را در کنار اسامی گروه تروریستی داعش آورده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha