دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ محمد صنقور بحرین

حوزه/ با وجود تمام این رنج ها تنها گزینه پیش روی ما ایستادگی است، چون ما حقی داریم که تا آن را نگیریم از پا نمی نشینیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد صنقور روحانی برجسته شیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام صادق الدراز بحرین درباره حادثه شلیک به جوان بحرینی گفت: در اتفاقی که دوربین ها اتفاقی ضبط کرده اند بخش کوچکی از مصیبت ها و آلام مردم این کشور به تصویر کشیده شده است.

شیخ صنقور افزود: در این تصاویر جوان بی سلاحی که تصویر شیخ علی سلمان را در دست دارد، از نزدیک هدف گلوله قرار می گیرد و بلافاصله شهید می شود؛ تصویری که نشان دهنده میزان ظلم و ستم این نظام است. وی خاطرنشان کرد که اگر یک غربی در چنین صحنه ای کشته می شد رسانه های غربی همه جا را از صدای خود پر کرده بودند و همه آن را محکوم می کردند.

خطیب جمعه الدراز بحرین افزود: چنی اتفاقاتی در بحرین نادر نیست و اتفاقات فراوان دیگری نیز وجود دارد که قابل رصد نیست و صحنه پیکرهای پاره شده توسط گلوله به صحنه ای عادی برای ما تبدیل شده و مردم نیز از ترس بازداشت، مجروحان خود را در خانه ها مداوا می کنند یعنی جلوی چشمان دختران و پسران کوچک این گلوله ها را بیرون می کشند و این کودکان باید شاهد آه و ناله مجروحان باشند و تازه کار به اینجا تمام نمی شود. حمله های شبانه به خانه ها و ترساندن زنان و کودکان نیز عادت آنها شده و در بسیاری از شب ها و روزها بوی گازهای سمی فضای روستاها را پر می کند.

وی در بیان مصیبت های مردم بحرین از زمان انقلاب 14 فوریه گفت: اکنون چهار سال است که جان ما و خانه های ما حرمتی ندارد و جوانان ما را به زندان می برند و زنان و مادران را به زندان می برند و با تهمت های ساختگی محاکمه می کنند و چیزی که دل انسان های غیور را آزرده می کند ناسزاهایی است که به گوش این زنان می رسد. وی افزود: ظلم و ستم و فقر و تبعیض روز به روز بیشتر می شود.

صنقور تاکید کرد با وجود تمام این رنج ها تنها گزینه پیش روی ما ایستادگی است چون ما حقی داریم که تا آن را نگیریم از پا نمی نشینیم و تنها وسیله ما در این راه پس از پناه بردن به خداوند متعال جنبش مسالمت آمیز است و شیخ علی سلمان نیز در سخنان و دیدارهای خود بر این گزینه تاکید می کرد. وی گفت شیخ علی سلمان به خاطر فعالیت سیاسی محاکمه می شود و این محاکمه رای و نظر است و به منزله محاکمه تمام مردم این کشور است که به نظر شیخ مبنی بر اصلاحات و توقف تبعیض ها معتقدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha