جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه نجف

حوزه/ امام جمعه نجف گفت: بازداشت شیخ علی سلمان بدون هیچ جرمی صورت گرفته است و ایشان با اتهام های باطل به دادگاه معرفی شده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه فاطمیه از مردم عراق خواست به مجروحان و شهدای نیروهای امنیتی و پیروزی های نیروهای امنیتی و بسیج مردمی علیه اعش افتخار کنند. ایشان حمله صهیونیست ها به استان قنیطره سوریه را محکوم کرد و از دولت بحرین خواست به عقب ماندگی خود خاتمه دهد و به خواسته های مردم توجه کند.

وی گفت: پیشرفت های نیروهای امنیتی مایه افتخار است و ما در اینجا از تمام مجاهدان صفوف بسیج مردمی و ارتش عراق تشکر می کنیم. وی همچنین از پیروزی های نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در تطهیر ده ها روستای اطراف بغداد  از داعش و نزدیک شدن نیروهای بسیج مردمی به موصل تقدیر و تشکر کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف از مردم خواست به مجروحان و خانواده های شهدا احترام بگذارند و به آنها افتخار کنند؛ چرا که آنها عراق را از این گروه های تروریست پاک ساخته اند.

وی از سوی دیگر حمله صهیونیست ها به قنیطره سوریه و حمله به مجادان حزب الله را محکوم کرد و گفت: ما در مبارزه با دشمن صهیونیستی در کنار حزب الله هستیم و از آن حمایت می کنیم و از جبهه مواجهه با تروریست ها عقب نشینی نمی کنیم و این حق ما است و علاوه بر ما تمام جهان نیز برای اثبات راستگویی خود در مبارزه با تروریسم، باید در برابر این سازمان ها بایستد.

سید قپانچی افزود: حمله اخیر صهیونیست ها نقض قوانین جامعه بین المل است و سکوت جهانی در برابر این تجاوز را محکوم کرد.

امام جمعه نجف اشرف از سوی دیگر در مورد اقدام مجله شارلی ابدو فرانسه نیز گفت: هدف از انتشار تصاویر این مجله ایجاد همبستگی اروپایی در توهین به مسلمانان و تحریک آنها و مخدوش ساختن اسلام در چشم جهانیان بود. وی خاطر نشان کرد که علاوه بر این مجله، دولت فرانسه نیز باید به خاطر این اقدام محکوم شود.

وی در مورد اوضاع بحرین نیز گفت: نظام بحرین همچنان به سیاسیت سرکوب و طایفی گری خود ادامه می دهد و این در حالی است که مردم بحرین همچنان با روش مسالمت آمیز خواستار حقوق خود هستند. وی خاطر نشان کرد که بازداشت شیخ علی سلمان بدون هیچ جرمی صورت گرفته است و ایشان با اتهام های باطل به دادگاه معرفی شده است.

سید صدرالدین قپانچی روش برخورد نظام بحرین با ملت خود به ویژه شیعیان را محکوم کرد و از نظام بحرین خواست به عقب ماندگی خود خاتمه دهد و به خواسته های ملت خود توجه کند.

قپانچی تاکید کرد که ملت ها پیروز می شوند و ما به زودی شاهد این روز و آزادی تمام ملت های عربی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha