دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به مفهوم آزادی در غرب، ابراز داشت: امروز آزادی در غرب به معنای توهین به پیامبر اکرم(ص) است در حالی که کدام منطق سلیمی چنین آزادی را می پسندد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین معزی شامگاه شنبه در هفتمین شب مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت مجمع پیروان امام و رهبری قم در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد، با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت:22 بهمن عید ملی و مذهبی برای ملت باعظمت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، اسلام  ناب را در جهان احیا کرد، گفت: با پیروزی انقلاب نقطه عطفی در دهه هشتم قرن بیستم شکل گرفت در حالی که در آن دوران، هیچ امیدی نمی رفت که دین بتواند انقلابی را پدید آورد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: ایوانف نظریه پرداز روسی معتقد بود مذهب رو به افول است و غرب نیز چنین تصوری را داشتند.

*آمریکایی ها تصور نمی کردند انقلاب اسلامی شکل بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اسناد بدست آمده از لانه جاسوسی آمریکا، تصریح کرد: آمریکایی ها برای تمام گروه ها پرونده ای داشتند؛ اما هرگز فکر نمی کردند حرکتی اسلامی در ایران شکل بگیرد.

وی با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی، ابراز داشت: امام راحل(ره) در سال 1341 در اعتراض به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی از سرزمین قم بپاخاستند و در سال 1342 از حقوق ملت برای عدم تصویب کاپیتولاسیون دفاع کردند.  

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برخی افراد در روزهای نخستین قیام امام راحل(ره) معتقد بودند مبارزه با نظام پهلوی فایده ندارد و روحانیت از چنین قدرتی برخوردار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به تبعید امام خمینی(ره) به نجف، افزود: امام راحل(ره) را برای به انزوا کشاندن و کوچک شمردن به نجف اشرف تبعید کردند، اما تصور اشتباهی داشتند.

وی با بیان اینکه رژیم شاه تمام جریانات روشن فکری را به خدمت گرفته بود و عموم روشنفکران با ساواک در ارتباط بودند، ابراز داشت: پهلوی از نفت 34 دلار آن دوران نتوانست برای ملت استفاده کند و ملت ایران را به استضعاف کشیده بود.  

*وعاظ حق اعتراض نداشتند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به خفقان شدید و عدم آزادی بیان در دوران پهلوی، اظهار داشت: گاهی واعظان در منابر با بیان مسائل شرعی نیز تبعید و زندان می شدند و حق اعتراض نداشتند. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه روحانیت یک رادیو نیز برای بیان افکار و سخنان خود نداشت، تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب قادر نبودیم به صورت زیرمینی یک روزنامه را نشر دهیم ؛چرا که هیچ چاپخانه ای در اختیار انقلابیون نبود و برای تبلیغ و توزیع اعلامیه ها از امکانات کاملا ابتدایی استفاده می شد.

*مسلمانان به پیامبراکرم(ص) عشق می ورزند

وی با اشاره به دلایل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بزرگ ترین سرمایه اجتماعی ملت ایران،  مسلمان بودن آن ها است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه مسلمانان به پیامبراکرم(ص) عشق می ورزند، گفت: غربی ها نمی توانند بفهمند با توهین به پیامبر هیجانات روحی مسلمانان علیه آن ها بیشتر می شود و زمینه علاقه مندی و عشق به رسول اکرم(ص) افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تاکید بر اینکه اسلامیت گوهر اصلی انقلاب بود، گفت: اگر انقلاب، اسلامی نبود هرگز پیروز نمی شد.

وی با بیان اینکه انقلاب متکی به اسلام بود، گفت: تمام برنامه های انقلاب برگرفته  از احکام و اصول اسلام بود.

*دنیا از فتوای رهبر شگفت زده شد 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: امروز دنیا از فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه استفاده از سلاح هسته ای حرام است، شگفت زده شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه رهبری نهضت را روحانیت برعهده داشت، گفت: امام راحل(ره) سیاستمدار به معنای واقعی کلمه بود و قدرت هدایت مردم را داشت.

وی با اشاره به اینکه ترس در وجود امام راحل(ره) وجود نداشت، ابراز داشت: ایشان هنگام تبعید به مناطق مختلف هیچ ترس و استرسی نداشتند که دشمن ایشان را به کجا انتقال می دهد و چه سرنوشتی خواهد داشت.

*استقبال مردمی از امام در تاریخ بی نظیر است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه استقبال مردم از امام راحل(ره) در تاریخ انقلاب ها بی نظیر است، گفت: یکی از نکات برجسته اخلاقی ایشان، خودسازی و تهذیب نفس بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه توطئه های دشمنان در دهه نخست انقلاب پررنگ تر بود، ابراز داشت: امام راحل(ره) در انفجارات و ترورهای مختلف، بسیاری از یاران خود را از دست داد. 

وی با بیان اینکه نقش خداوند در تمام مراحل زندگی امام راحل(ره) مشاهده می شد، اظهار داشت: نامه امام به گورباچف حرکت خدایی بود و از این نوع حرکات در اقدامات و فرمایشات ایشان بسیار مشاهده می شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: فتح الفتوح امام راحل(ره) دستیابی به قلوب جوانان و شهدا با مبانی اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به نقش مردم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم همواره یاور امام راحل(ره) بودند و ایشان را در سخت ترین شرایط همراهی می کردند.

*ترویج اندیشه سیاسی امام حرکت فرهنگی است

وی با بیان اینکه امروز در دنیا به مردم سالاری دینی توجه می شود، ابراز داشت: ترویج اندیشه سیاسی امام راحل(ره) یک حرکت فرهنگی است و در دانشگاه های دنیا، بررسی اندیشه های  سیاسی طرفدار دارد. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه دشمنان تصور می کردند با رحلت حضرت امام راحل(ره) همه چیز به پایان می رسد، گفت: خداوند مقام معظم رهبری را نگاه داشت و با وجود اینکه ایشان در حادثه مسجد ابوذر ترور شدند؛ اما خداوند ایشان را حفظ کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: رهبر معظم انقلاب در حوادث مختلف نظیر فتنه، کشور را به خوبی هدایت کرده است و پیش برد.

وی وحدت امت اسلامی را مهم ترین عنصر پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: رهبری همواره به وحدت در کشور تاکید دارند و انقلاب هیچ گاه زیر بار فشار نظام سلطه در تهدید و تحریم و جنگ نرفته است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تکیه به ظرفیت های درونی کشور تاکید کرد و ابراز داشت: امروز در عرصه نانو در اوج قرار داریم و در زمینه های علمی پیشرفت های مختلفی داریم. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه الگوی جوانان حضرت علی اکبر(ع) است، اظهار داشت: فقه امام صادق(ع) سیره و روش روحانیت است و این خط تداوم دارد. 

وی با اشاره به وجود آزادی در کشور، گفت: امروز مردم با آزادی کارگزاران سیاسی را انتخاب می کنند.

*کدام منطق، آزادی غربی را می پسندد؟

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به مفهوم آزادی در غرب، ابراز داشت: امروز آزادی در غرب به معنای توهین به پیامبر اکرم(ص) است در حالی که کدام منطق سلیمی چنین آزادی را می پسندد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان خاطرنشان کرد: توهین به انسان ها محکوم است؛ اما امروز غرب به بهترین انسان ها که انبیا و پیامبران (ع)هستند توهین می کند و نام آن را آزادی بیان می نامد.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha