یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 344704
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
صالح نیا - امام جمعه کن

حوزه/ کنگره سراسری جهادگران اقتصاد مقاومتی ایران با هدف تبیین منویات و سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب درعرصه اقتصاد ومعرفی و تجلیل از برترین جهادگران اقتصاد مقاومتی در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام یحیی صالح نیا، امام جمعه غرب تهران، درجمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالان اقتصادی کشور، فرماندهان جبهه حق علیه تحریم سالاران درجبهه اقتصادی هستند ،اظهارداشت: از زمانی که مقام معظم رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرموده اند تئوری های مختلفی برای اجرایی کردن و تحقق آن ها بیان شده ولی هنوز شاهد ارائه راهکارعملی برای پیاده سازی آن سیاست ها درجامعه نبودیم.

وی ادامه داد: امروز بنگاه های اقتصادی، حس می کنند بی پناهند چراکه با عوض شدن دولت ها، قوانین، وساختارهای متغیر، چالش های فراوانی برای فعالان اقتصادی به وجود می آید که لازم است برای مرتفع کردن این چالش ها و مشکلات اقدامات عملی داشته باشیم.

حجت الاسلام صالح نیا افزود: درصدد هستیم با برپایی این کنگره ها یک برند اقتصادی ارائه دهیم که برندی شرعی و مورد تأئید رهبر معظم انقلاب و براساس مقررات تجارت اسلامی باشد چراکه ولی فقیه و حاکمیت، پناهگاه فعالان اقتصادی به شمار می رود.

وی گفت: باید سبک اقتصادی سود محور جای خود را به سبک تولید و تجارت محور بدهد.

امام جمعه غرب تهران با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما حضرت رسول ا کرم (ص ) بر دست تولید کننده بوسه می زنند و این باور باید در همه ابعاد کشورما نیز حاکم شود، افزود: تحول از غرب و آمریکا به سمت روسیه و چین در واقع تغییر از یک کفر به کفر دیگر است و ما باید رویکرد خود را به داخل کشور و کشورهای اسلامی تغییر دهیم.

امام جمعه بخش کن تهران با بیان اینکه برخی قوانین ما از دوره قاجار دست نخورده مانده است ، خاطرنشان کرد : در بخش اداری، گرفتار مدیران بالادستی هستیم که در جزییات دخالت نمی کنند و مدیران پایین دستی که در جهت حمایت از تولید آزادی عمل ندارند.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ کشور ما این است که با وضع قوانین روزانه و هفتگی جرات سرمایه گذاری را از بخش خصوصی گرفته ایم ،اظهارداشت: تسهیلات کنونی بانک ها با نرخ سود 24 درصد خانمان سوز است و در عوض کمک به تولید ، صنعتگران را بدبخت می کند.

امام جمعه بخش کن تهران خاطرنشان ساخت: ستاد برگزاری نماز جمعه کن این همایش را کلید زده است تا بتواند الگوهایی مناسب و موفق اقتصادی به جامعه معرفی کند.

حجت الاسلام صالح نیا درپایان گفت : در این همایش همچنین قرار است به فعالان برتر اقتصادی نشان افتخار اهدا شود.

وی گفت : این کنگره را هر سال برگزار خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که اقتصاد مقاومتی را برند کنیم.

34/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha