پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه / عضو خبرگان رهبری با اشاره به سخنان شهید مطهری در باره شهید گفت: شهید با فدا کردن جان خود این آسایش را برای تعالی جامعه با اخلاص تمام و فی سبیل الله انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین دیرباز، امروز در کنگره شهدای دانشجوی استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: از سوی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در سطح کشور کنگره شهدای دانشجو در استان های مختلف در حال برگزاری است و امروز این افتخار در شهر مقدس قم، نصیب دانشگاه قم شده است.

وی رسیدن به مقام شهادت را بالاترین نعمت خدا به انسان معرفی و عنوان کرد: بالاتر از هر نیکی ، نیکی وجود دارد تا انسان به شهادت برسد و این بالاترین مقام در نزد پروردگار است.

وی با اشاره به سخن شهید آیت الله مرتضی مطهری درباره مقام شهادت گفت: شهید مطهری می گفت، بعضی ها فقط در لاک خود و خانواده شان هستند، برخی دیگر با فدا کردن وقت و مال خود، زندگی‌شان را در خدمت به دیگران می گذرانند؛ اما شهید با فدا کردن جان خود این آسایش را برای تعالی جامعه با اخلاص تمام و فی سبیل الله انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی ها برای جامعه تلاش کنند ولی نه با اخلاص کامل و نه فی سبیل الله؛ از این روست که اخلاص در عمل، مقام شهدا را چنین بالا برده است.

وی در ادامه افزود: نمی دانم در نام و یاد شهید چه رمز و رازی است که همه ما را به سمت خود جذب می کند و همه در برابر مقام شهید خضوع و خشوع می کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha