شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 345238
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
جشنواره رویش

حوزه/ جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش گفت: در این جشنواره به دنبال این هستیم که بدانیم محدوده سینمای دینی کجاست و آیا پرداختن مستقیم به مفاهیم دینی جزو سینمای دینی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» درتهران، علی قربانی، دبیرنهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش درجمع خبرنگاران با ابرازخرسندی ازاین که آغاز جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، با ولادت حضرت زینب کبری (س) همزمان شده است، گفت: امیدواریم ادامه راه این جشنواره در مسیر بزرگواران باشد.

قربانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص هنردینی، اظهارداشت: معظم له درباره هنر دینی فرموده اند "هنر دینی آن است که معارفی را که ادیان الهی و کامل تر از همه،  دین مبین اسلام با هدف سعادت حقیقی بشر به دنبال ترویج آن بوده اند در جوامع انسانی منتشر کنند و در افکار بشر ماندگار و جاودانه سازد" همچنین درجای دیگری اشاره نموده اند که ترویج هنرمندانه مقولاتی نظیر عدالت، حقوق انسانی و مسایل اخلاقی و پرهیز از ابتذال و استحاله هویت انسان و جامعه می تواند نمونه های خوبی از هنر دینی باشد.

دبیرنهمین جشنواره فیلم دینی رویش درتشریح اهداف برپایی این جشنواره، اضافه کرد: ساماندهی سینمای دینی در بین فیلمسازان دینی، کشف استعدادهای جوان در عرصه سینمای دینی، فراهم شدن فضای سالم برای تشویق سینماگران جوان برای پرداختن موضوعات دینی و تولید بیشتر آثار در زمینه سینمای دینی ازاهداف نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش است وما برای رسیدن به این اهداف راهکارهای زیادی را طراحی کرده ایم.

وی با بیان این که به دنبال این هستیم تا ویترینی فاخراز سینمای دینی ارائه نماییم، گفت: به دنبال این هستیم که بدانیم محدوده سینمای دینی کجاست و آیا پرداختن مستقیم به مفاهیم دینی جزو سینمای دینی به حساب می‌آید.

قربانی افزود: درمراسم اختتامیه این دوره از جشنواره از بسیاری ازکسانی که درسال های اخیر فیلم‌های دینی در زمینه سینما و تلویزیون تولید کرده اند، تجلیل خواهد شد.

وی یادآورشد: دراین دوره درمجموع 1344 اثر ازبین 878 شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره رسیده است که از این میان 947 اثرمربوط به بخش ملی  و 397 اثر دربخش جوانه‌های رویش حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha