جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسین مزاری نماینده مکارم افغانستان

حوزه/ امربه معروف کردن در دین مبین اسلام یک واجب کفایی است که با انجام آن جامعه‌ای سالم مبتنی بر عدالت و انسانیت خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مزاری، نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله مکارم درافغانستان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار «حوزه»در تهران، به اهمیت امربه معروف ونهی از منکر در اسلام اشاره وتاکید کرد: اگر این واجب از سوی افراد واجد شرایط صورت نگیرد و خدای نکرده ترک شود جامعه اسلامی و بشری به سویی حرکت خواهد کرد که قابل قبول برای هیچکس نخواهد بود.

وی افزود: پیامبران و اهل بیت عصمت(ع) به انجام این فریضه الهی اهتمام جدی داشتند وتا مرز شهادت پیش رفتند به گونه ای که امام حسین(ع) در وصیت نامه خود به برادرشان می فرمایند: «قیام من برای اجرای امر به معروف ونهی از منکر است».

رئیس خبرگزاری صدای افغان، عنصر امربه معروف را در کشورهای اسلامی باعث به وجود آمدن رشد وتعالی دانست ویادآورشد: درشرایط فعلی مسئولین کشورهای اسلامی نیازمند اجرای این فریضه مهم هستند تا بتوانند فضا و زندگی سالم را برای شهروندان خود فراهم نمایند و اگر از انجام این فریضه کوتاهی کنند اشرار بر جامعه مسلط خواهند شد و جامعه را به تباهی خواهند کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مزاری با اشاره به اینکه امر به معروف ونهی از منکر جز مهم ترین وضروری ترین احکام دین اسلام است و نیازمند به قانون نمی باشد تصریح کرد: در کشوری که حاکمیت با ولی فقیه است و ایشان در رأس امور هستند بهتراست جامعه برمدار قانون حرکت نماید تا دشمنان نتوانند از هیچ خلائی استفاده کنند.

نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان،عامل استحکام و استواری جمهوری اسلامی را پایبندی به احکام اسلامی بیان کرد واظهارداشت: با توجه به اینکه غالب احکام اسلامی در جمهوری اسلامی بر عهده دولت می باشد بهتر است آمرین  به معروف در آن چارچوب حرکت کنند تا هم بتوانند به این فریضه مهم عمل کرده و هم اتفاقی برای آنان رخ ندهد و دولت ومجلس شورای اسلامی نیز درتلاش باشند تا عرصه را برای آنان فراهم کرده وفضا برای اجرای فرایض مهم الهی باز تر و مطلوب تر از گذشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha