شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ آزمون کتبی پایان مرحله سوم طرح تربیت حافظان، به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم با حضور بیش از 3 هزار نفر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امورخیریه قم، ظهر امروز در نشست خبری طرح تربیت حافظان قرآن و طرح دست های مهربانی، که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)اظهار کرد: رمز خلقت و آفرینش در اسرار وجودی فاطمه زهرا(س) نهفته است و باید در ایام فاطمیه شور عزاداری عاشقان اهل بیت(ع) برای سوگ شهادت آن بانوی بزرگ به نحو مناسب انجام شود.

وی گفت: از رسانه ها درخواست داریم تا در راستای احیای موقوفات، معرفی امامزادگان و فعالیت های قرآنی، این  اداره را یاری کنند و همچنین به معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف کمک نمایند تا مجموعه اوقاف بتواند وظایف خود را به نحوی مناسب انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به نامگذاری امسال یادآور شد، در سال اقتصاد  وفرهنگ تلاش های ارزنده ای در هر دو بخش در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده که یکی از زیباترین این برنامه ها ماموریت قرآنی است که بر اساس آن در استان قم بالغ بر 5 هزار نفر در بخش های مختلف حفظ قرآن تحت پوشش برنامه های این اداره قرار گرفته اند.

وی افزود: بیش از هزار نفر در حفظ جزء سی ام قرآن کریم و حدود 500 نفر در حفظ یک جزء قرآن کریم و مابقی در حفظ موضوعی و حفظ از دو جزء تا حفظ کل قرآن کریم تحت پوشش برنامه های سازمان اوقاف و مرکز حفظ اوقاف قم قرار گرفته اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم ابراز داشت: تعداد حافظان کل در این طرح 12 نفربوده و مابقی در بخش های مختلف به فراگیری حفظ قرآن کریم در بیش از 300 کلاس مشغول  هستند که 240 کلاس آنها به خواهران اختصاص داشته و این کلاس ها هم در اماکن متبرکه امامزادگان، مساجد و پایگاه های بسیج و مدارس برگزار شده است.

وی گفت: همزمان با سراسر کشور در 15 اسفنداز ساعت 8 صبح آزمون کتبی پایان مرحله سوم طرح تربیت حافظان با حضور بیش از 3 هزار نفر برگزار می شود.

خاطر نشان می شو:د محل برگزاری این آزمون در حرم مطهر حضرت معصومه(س) سالن شبستان نجمه خاتون، امامزاده ابراهیم(ع) منطقه شاه ابراهیم و در مجتمع امام خمینی(ره)  واقع در جنب گلزار شهدا پیش بینی شده است.

همچنین در مراسم رسمی افتتاحیه این آزمون، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف  و امورخیریه کشور و جمعی از علما و مسئولین و مدیران حضور خواهند داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha