یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 346757
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
حسینی مقدم فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: حدود یک هزار نفر از خادمان و مبلغان اعزامی مراكز حوزوي و سازمان و دفتر تبليغات اسلامي طرح آرامش بهاری را با برپايي خیمه های معرفت اجرا می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم با اعلام اين خبر گفت: اين مراسم همراه با مناجات خواني، قرائت قرآن و پخش پيام رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در بقاع شاخص برگزار مي شود.

وي افزود: مراسم ويژه ای نیز در امامزاده موسی مبرقع (ع) از فرزندان امام محمد تقی (ع)  كه شامل دو زيارتگاه ديگر از جمله چهل اختران و امامزاده زید (ع) و مورد استقبال مردم و زائران است برگزار مي شود.

وي با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاري در بقاع متبركه گفت: اين طرح از 28 اسفندماه تا 15فروردین ماه سال 94 در امامزادگان و بقاع متبركه استان برگزار می شود.

وي افزود: حدود یک هزار نفر از خادمان و مبلغان اعزامی مراكز حوزوي و سازمان و دفتر تبليغات اسلامي طرح آرامش بهاری را با برپايي خیمه های معرفت اجرا می کنند.

حجت الاسلام حسيني مقدم افزود: 26 خیمه معرفت و غرفه هايي در مباحث مختلف از جمله احکام و تصحیح نماز، چند رسانه ای، مشاوره، عفاف و حجاب، قرآن بخوان و جایزه بگیر، فرهنگ انتظار و محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان قم برپا می شود.

وي ادامه داد: در كنار اين غرفه ها نمايشگاهي با عنوان چرا من با حجاب شدم برپا مي شود كه در اين نمايشگاه تصاويري از حفظ حجاب و عفاف و آسيب هاي بي حجابي و بدحجابي و مصاحبه از 20 نفر از بانوان آمریکایی و سایر کشورهای جهان که به دین اسلام تشرف یافته اند پخش مي شود و در ديد عموم مردم قرار مي گيرد.

وی افزود: در طرح آرامش بهاري بسته هاي فرهنگي و مذهبي به عاشقان اهل بيت(ع) شامل بیش از یک صد هزار بروشور معرفی امامزادگان، نقشه استان قم و 10 هزار سی دی با موضوعات مختلف فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي ارايه مي شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاري طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان خبر داد و گفت: این طرح همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) از روز دوم تا ششم فروردين ماه 94 با برگزاري همایش رهروان یاس نبوی ويژه بانوان در 12 بقعه شاخص استان برگزار می شود.

حسینی مقدم افزود: همچنين مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در امامزاده شاه سیدعلی و سایر امامزادگان با قرائت قرآن ، سخنراني و مداحي مداحان اهل بيت(ع) شاخص برپا می شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha