سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: فعالیت های خوبی در حوزه عمران و نوسازی و فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه قم صورت گرفته ولی نیازمند تخصیص بودجه‌هایی در این زمینه از سوی دولت هستیم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در نشستی با احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قم دارای بقاع متبرکه فراوانی است که اهمیت این شهر را بیش از دیگر مناطق کرده است.

وی افزود: در بقاع متبرکه قم شخصیت‌های تاریخی و مذهبی بزرگی مدفون هستند که از آن جمله می‌توان به حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) اشاره کرد؛ در واقع می‌توان گفت امامزادگان شاخصی در قم حضور داشته‌اند و در همین شهر هم به خاک سپرده شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر هر یک از این امامزادگان در شهر دیگری بودند، قطب فرهنگی و محور آن منطقه می‌شدند خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها معرفی صحیحی از این امامزادگان صورت گرفته و کارهای عمرانی خوبی هم انجام شده است.

وی ادامه داد: نیازمند توجه دولت به بقاع متبرکه از نظر ابعاد مختلف فرهنگی و عمرانی هستیم؛ برگزاری کنگره‌های بین‌المللی و ملی برای معرفی امامزادگان واجب التعظیم قم یکی از کارهایی است که می‌توان انجام داد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه قم همواره مورد توجه اهل بیت(ع) و فرزندان آنها بوده است عنوان داشت: در طول تاریخ موقوفات فراوانی به ویژه در حوزه برپایی مجالس اهل بیت(ع) در قم صورت گرفته، البته موقوفات قم نسبت به سایر استان‌ها زیاد نیست؛ ولی باید همین مقداری هم که وجود دارد مورد توجه قرار گرفته و احیا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به عدم وجود منابع خاص مالی به منظور کمک به مساجد و بقاع متبرکه گفت: برخی مساجد دارای املاک تجاری هستند که البته این واحدها هم نمی‌توانند تمام هزینه‌ها را برآورده کنند، عدم پیش‌بینی اعتباراتی ویژه عمران و نوسازی بقاع متبرکه و مساجد موجب کندی کار در این اماکن می‌شود که نیازمند تخصیص بودجه در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha