یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حسینی مقدم فارس

مديركل اوقاف و امور خيريه استان فارس، با اشاره به اجرايي شدن طرح "وقف جمعي" از مرداد ماه سال جاري، گفت: اوراق وقف جمعي صرف بيمارستان كودكان سرطان جنوب خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد اسمائيل حسيني مقدم در گفتگو با خبرنگار «حوزه" در شيراز، از ارائه اوراق وقف جمعي به ارزش 100هزار تومان در بانك ملت خبر داد و گفت: خيرين با هر توان مالي مي‌توانند با پرداخت مبلغ وقف خود در اين طرح حسنه شريك شوند.

وي افزود: درآمد حاصل اين وقف جمعي براي ساخت بيمارستان سرطان جنوب در شهرك صدرا هزينه خواهد شد،كه با برآورد هزينه200ميلياردي و باهمكاري علوم پزشكي و مجمع خيرين سلامت، مرحله خاك‌برداري آن از عيد غدير آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني مقدم ادامه داد: اداره اوقاف و امور خيرين فارس، ارائه اوراق وقف جمعي را از مرداد‌ماه سال جاري آغاز كرده است و تا تكميل هزينه‌هاي لازم جهت ساخت بيمارستان، ادامه‌خواهد داشت.

مديركل اوقاف و امورخيريه استان فارس اضافه کرد: اين طرح در طي جلساتي با مرجع عالي‌قدر،آيت‌الله العظمی مكارم شيرازي و آيت‌الله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس بررسي شد و مورد تاييد قرار گرفت.

 حجت الاسلام‌والمسلمين حسيني مقدم، از حكم فقهي حضرت آيت الله مكارم شيرازي مبني بر اينكه مومنين مي‌توانند يك سوم سهم امام را در وقف جمعي صرف كنند، خبر داد و گفت: اين حكم نشان‌دهنده تاييد وقف جمعي از سوي اين مرجع تقليد است.

 وي، شركت در اين اقدام خداپسندانه را به شهرونداني كه توان مالي محدود براي وقف دارند، توصيه كرد و گفت: هر كودكي كه در اين بيمارستان مداوا شود، خير و حسنه‌اي را براي شركت‌كنندگان در وقف جمعي به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha