یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حریم خصوصی

حوزه/ امروز دولت های استکباری و غربی به بهانه منافع ملی، حفظ امنیت و مبارزه با تروریسم ، وارد حریم خصوصی مردم شده و هرگونه تصرفی را برای خود مباح می دانند.

حجت الاسلام علمدار یوسفی در گفتگو با خبرگزاری حوزه از شیراز با اشاره به توسعه فناوری های نوین، بیان کرد: یکی از مسائلی که در سال های اخیر مطرح شده، بحث حریم خصوصی است. تا کنون تعاریف مختلفی از حریم خصوصی ارائه شده که اکثر آنها دارای اشکالات جدی است.

وی ادامه داد: امروز دولت های استکباری به بهانه منافع ملی،حفظ امنیت و مبارزه با تروریسم ، وارد حریم خصوصی مردم شده و هرگونه تصرفی را برای خود مباح دانسته اند.

رئیس عقیدتی یگان ویژه نیروی انتظامی استان فارس ادامه داد: آنچه لازم و ضروری به نظر می رسد ارائه تعریف دقیق این اصطلاح و بازخوانی اهمیت آن در اسلام و نیز رویکرد جهان غرب به آن است.

وی اضافه کرد: حریم خصوصی، آن بخش از زندگی است که در آن، فرد از بازخواست و کیفر حقوقی آزاد است و هر گونه تصمیم گیری نسبت به آن، اطلاع، ورود و نظارت بر آن منحصرا در اختیار اوست و مداخله دیگران و یا دسترسی به آن بدون اذن او مجاز نیست.

حجت الاسلام یوسفی خاطر نشان کرد: مقوله حریم خصوصی از دیدگاه اسلام مورد توجه و اهمیت بوده است، اما در آغاز قرن بیست و یکم و دسترسی بشر به اینترنت و نیز انفجار ساختمان برج های دوقلو در آمریکا زمینه ای فراهم شد تا دولت های غربی به بهانه حفظ امنیت و مبارزه با تروریسم، حریم خصوصی شهروندان را نقض کنند.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha