سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسینی مقدم فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: لازم است روحانیون به عنوان امام جماعت و هم به عنوان مسئول فرهنگی و عضو هیئت امنا، در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی موثر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه به موضوع وقف و وظایف سازمان اوقاف در این زمینه پرداخت و اظهارداشت: در استان قم اهمیت اوقاف به لحاظ اهمیت قم است؛ شاید موقوفات استان قم از نظر تعداد چندان قابل توجه نباشند و درآمد آنها هم نسبت به سایر استان‌ها زیاد نباشد؛ ولی باید توجه داشت که اینجا قم، عش آل محمد(ص) و پایتخت جهان تشیع است و به همین دلیل مسئله موقوفات در اینجا اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه امامزادگانی که در شهر مقدس قم هستند در سطح کشور کم نظیرند خاطرنشان کرد: این بزرگواران در طول تاریخ و در میان مردم دارای جایگاه خاصی بوده و هستند و توجه به این امامزادگان هم واقعا برای قم یکی از نیازهای عمده محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: احیای امامزادگان و توجه مردم به بقاع متبرکه، می‌تواند اثر زیادی در مقابله و رفع آسیب‌های فرهنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در واقع نهادینه کردن فرهنگ دینی مردم به وسیله احیای بقاع متبرکه امکان‌پذیر خواهد بود و خدا را شاکریم که حوزه هم امکان فراوانی در این دارد و وجهه متمایزی به قم داده است، بنابراین از هر حیث، اینجا با سایر شهرهای متفاوت دارد و ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای به سامان رسیدن مأموریت‌های اوقاف دارد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که حدود 100 بقعه متبرکه در قم وجود دارد که می‌توانیم از روحانیون برای جریان‌سازی فرهنگی در آنها بهره ببریم گفت: در حقیقت روحانیون می‌توانند هم به عنوان اعضای هیئت امنا و هم در نقش امام جماعت در این بقاع متبرکه حضور یابند و منشأ اثر شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر حضور روحانیون به عنوان امام جماعت و مسئول فرهنگی بقاع متبرکه تصریح کرد: لازم است همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آستان مقدس امامزادگان به اقطاب فرهنگی تبدیل شوند و در این بین روحانیون بهترین افرادی خواهند بود که می‌توانند این پایگاه‌های فرهنگی را ایجاد کنند و در این زمینه نیازمندیم که مدیریت حوزه‌های علمیه وارد عمل شود و دست همکاری ما را به گرمی بفشارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha