جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
قرآن

حوزه/ دومین روز مسابقات قرآن کریم اوقاف قم در مرحله استانی با برگزاری رقابت‌های حفظ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد صالح‌نژاد، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اولین روز مسابقات مرحله استانی دیروز با حضور نفرات برتر مرحله شهرستانی در مقطع شکوفه‌های خواهران در فضای خوب و قرآنی در جوار امامزاده شاه سیدعلی(ع) آغاز شد.

 وی افزود: در نخستین روز این مسابقات شکوفه‌های دختر(زیر 16 سال) راه یافته به مرحله استانی در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ 20 و حفظ کل با یکدیگر مسابقه دادند و تعدادی از آ‌نان در هر رشته به مرحله کشوری راه یافتند که در روز اختتامیه اسامی آنان اعلام می‌شود.

صالح نژاد بیان کرد: عصر روز گذشته نیز رقابت بزرگسالان در رشته‌های قرائت، ترتیل و تواشیح انجام شد که این مسابقات تا ساعت 21 هم به طول انجامید و براساس نظر داوران رقابت‌های فشرده و نزدیک به یکدیگری برگزار شد.

وی تصریح کرد: دومین روز مسابقات نیز از صبح امروز با حضور حافظان ده جزء و رشته جدید حفظ ده و قرائت بزرگسالان در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی در حال برگزاری است.

صالح نژاد با اشاره به برنامه‌های عصر دومین روز مسابقات نیز عنوان کرد:  عصر امروز نیز حافظان کل و 20 جزء بانوان رقابت خواهند کرد و با مشخص شدن تکلیف نفرات راه یافته به مرحله کشوری پرونده رقابت بانوان بسته می‌شود و مسابقات آقایان نیز از فردا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات تا روز جمعه ادامه دارد و مراسم اختتامیه نیز شنبه 13 دی ماه برگزار می‌شود.

صالح نژاد، ایجاد رشته‌های جدید و استفاده از داوران برجسته استانی و کشوری را از نقاط بارز این دوره از مسابقات برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha