سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دارابی

حوزه/ مديركل دفتر برنامه‌ريزي آموزش هاي تخصصي سازمان تبليغات اسلامي از ارائه آموزش‌هاي تخصصي به روحانيون مستقر، هجرت، مبلغین و ائمه جماعات جمعاً بیش از یک میلیون و 960 هزار نفرساعت، در سال 93 خبر داد.

به‌ گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام علی دارابی در تشريح فعاليت‌هاي آموزش‌هاي تخصصي سازمان تبلیغات در سال 1393، گفت: برنامه‌ريزي متوازن و همه جانبه براي مجموعه‌اي از  اقشار تأثيرگذار در موضوعات مختلف فرهنگي سبب شد كه شاهد رشد كمي و كيفي فعاليت‌ها در مسير تبليغ حكيمانه دين باشيم. 

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات ادامه داد: اصول و راهبرد مسلم دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي، كيفيت بخشي آموزش‌هاي تخصصي و فرهنگي- اجتماعي بوده و در آینده نیز در صدد گسترش حوزة آموزش‌پذيران و موضوعات متناسب براي شبكه تبليغي و اقشار تأثيرگذار هستيم.

وی در تشريح آموزش‌هاي تخصصي به تفكيك آموزش‌پذيران گفت: در سال 1393 براي مجموعه 9 گروه از آموزش‌پذيران رشد كمي آن كاملاً مشهود بوده و براي روحانيون مستقر و هجرت، جمعاً، 751/806 نفر ساعت آموزش، مبلغين و ائمه جماعات 673/157/1 نفر ساعت آموزش، براي مبلغات و بانوان فرهيخته 926/007/2 نفر ساعت آموزش، براي اساتيد و معلمان حوزه دين 720/198/1 نفر ساعت آموزش، براي روساي تشكل‌هاي ديني، هيئات مذهبي و انجمن‌هاي اسلامي 300/568/1 نفر ساعت آموزش، براي مداحان و ستايشگران اهلبيت عصمت و طهارت (عليهم‌السلام) 687/614/1 نفر ساعت آموزش، در حوزه آموزش فرهنگي اجتماعي كاركنان دولت 598/972/3 نفر ساعت آموزش، براي مربيان مهدهاي كودك و مراكز پيش‌دبستاني 444/77 نفر ساعت آموزش و پيرامون اخلاق و احكام كسب ويژه اصناف و بازاريان نيز 118/001/1 نفر ساعت آموزش، طراحي، برنامه‌ريزي و برگزار شده كه در مجموع 737/286/13 نفر ساعت آموزش ارائه شده است. 

حجت الاسلام دارابی اضافه کرد: در حوزه آموزش‌هاي تخصصي متمركز و غير حضوري نيز تلاش شده آموزش‌هاي مورد نياز و متوزان سازي براي همه گروه‌ها مورد توجه قرار گيرد و 000/442 نفر ساعت آموزش، برنامه‌ريزي و انجام شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این دفتر در حوزه آموزش‌ها، تلاش دارد كه شبكه تبليغي و اقشار تأثير گذار با دريافت مجموعه‌اي از آموزش‌ها، توانمندي لازم را در حوزة مأموريت‌هاي مربوطه ارتقاء داده و بتوانند مأموريت‌ها را با هوشمندي تعقيب کنند.

وي يادآور شد: در حوزه آموزش‌هاي تخصصي سازمان‌هاي مردم نهاد، فرهنگي، اجتماعي و صنوف نيز علاوه بر توسعه آموزش‌هاي تخصصي ديني و ارتقاء آگاهي‌هاي عمومي و تخصصي فرهنگي و ديني به‌روزرساني اطلاعات و دانش فراگيران مورد توجه بوده و اين مهم بر اساس مأموريت‌ها جزء وظايف دفتر است تا در شبكه تبليغي و اقشار تأثيرگذار و شبكه سازمان هاي مردم نهاد بتوانند با نگاه روشن بينانه فرهنگ ديني را بصورت جامع‌الشمول پيگيري نمايند.

حجت الاسلام دارابي افزود: آموزش‌هاي فرهنگي اجتماعي كاركنان دولت نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و ضمن تداوم آموزش‌هاي كنوني و طي پيگيري و تفاهم با معاونت توسعه مديريت و سرمايه‌ انساني رياست جمهوري، در صدد گسترش عناوين دوره‌هاي آموزشي هستيم.

وی در پايان يادآور شد: از سال 1389 به بعد شاهد رشد و توسعه فعاليت‌هاي آموزش تخصصي در سطح كشور بوده و علاوه بر كميت دوره‌ها كه 20 درصد نسبت به سال 1392 رشد داشته‌ايم. در كيفيت فعاليت‌ها و روش‌ها نيز موفقيت بسيار خوبي حاصل شده و قطعاً اين رويه در تعامل وثيق با ادارات كل تبليغات اسلامي تداوم داشته و جا دارد از اهتمام و پيگيري جهادي مديران كل، معاونين فرهنگي، پژوهشي و آموزشي و كارشناسان حوزه پژوهش و آموزش ادارات كل تبليغات اسلامي استان ها صميمانه قدرداني نمايم.    

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha